کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان نیست

  • کد خبر: ۲۰۶۶۶۹
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان نیست
اپل با وجود کاهش عرضه جهانی گوشی‌های هوشمندش در سال ۲۰۲۳، رتیه اول بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان را از سامسونگ گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز - سامسونگ در سال ۲۰۱۰ نوکیا را از سلطنت پایین کشید و به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد؛ عنوانی که این غول کره‌ای ۱۳ سال در اختیار داشت. اما آخرین اعداد و ارقام شرکت تحلیلی IDC نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳ سامسونگ را کنار زده و به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شده است. جالب‌تر اینکه شرکت اپل علی‌رغم کاهش ۳.۲ درصدی فروش گوشی‌های هوشمندش به این موفقیت دست یافت. 

داده‌های اولیه IDC نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳، ۲۳۴.۶ میلیون آیفون (در مقایسه با ۲۲۶.۳ در سال ۲۰۲۲) فروخته تا ۲۰.۱ درصد (درمقایسه با سهم بازار ۱۸.۸ در سال ۲۰۲۲) از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این اولین‌باری است که اپل در یک سال تقویمی کامل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شده است.

سامسونگ با ۱۹.۴ درصد از سهم بازار و ثبت ۲۲۶.۶ میلیون فروش در رتبه دوم قرار گرفت، که کاهش بزرگی درمقایسه با ۲۶۲.۲ میلیون فروش سال ۲۰۲۲ داشته است. به طور کلی، این شرکت کره‌ای کاهشی ۱۳.۶ درصدی از سهم بازار داشته است. رایان ریث، نایب رئیس گروه IDC، معتقد است بازگشت قدرتمند هوآوی به چین و عرضه‌های آنر، وان پلاس و گوگل با «کوشی‌های بسیار رقابتی در محدوده قیمت پایین‌تر از رده بالاها» نقش مهمی در کاهش سهم سامسونگ داشته‌اند.

سامسونگ تنها تولیدکننده کوشی‌های اندرویدی جهان نبوده که فروش سالیانه گوشی‌های هوشمندش کاهش یافته است. شیائومی و اوپو که جایگاه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص می‌دهند به ترتیب ۴.۷ و ۹.۹ درصد شاهد کاهش فروش سالانه بودند.

تخمین زده می‌شود که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، اپل ۸۰.۵ میلیون آیفون فروخته و ۲۴.۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است و رشد ۱۱.۶ درصدی را به ثبت رسانده است. برای مقایسه، این شرکت ۷۲.۱ میلیون آیفون در سه ماهه اول سال گذشته فروخته است. افزایش این رقم احتمالاً به دلیل  تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ بوده است.

آیفون‌های جدید معمولاً در سه ماهه سوم سال عرضه می‌شود، بنابراین اپل همیشه در فروش سه ماهه آخر سال افزایش داشته است. اما این اولین سال کامل تقویمی است که در آن این شرکت تعداد گوشی‌های هوشمند بیشتری درمقایسه با سامسونگ فروخته است. با توجه به اینکه اپل مانند سامسونگ و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، محصولات مقرون به صرفه نمی‌فروشد، این یک شاهکار بزرگ است.

در همین بازه زمانی، سامسونگ ۵۳ میلیون گوشی گلکسی فروخته که در مقایسه با ۵۹.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ کمتر است. به طور کلی، در سه ماهه چهارم، بازار گوشی‌های هوشمند روند کاهشی فروش را معکوس کرد و با رشد ۸.۵ درصدی به ۳۲۶.۱ میلیون رسید.

انتظار می‌رود بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ به لطف بهبود شرایط اقتصاد کلان، علاقه روزافزون مصرف‌کنندگان به گوشی‌های تاشو و ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی احیا شود. سامسونگ قصد دارد با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ که گفته می‌شود چندین ویژگی هوش مصنوعی دارد، فروش محصولاتش را افزایش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->