«سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح دبستان خیرساز در ناحیه تبادکان مشهد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی
سرخط خبرها

کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سد درونگر درگز (۲۷ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۶۷۸۰
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سد درونگر درگز (۲۷ دی ۱۴۰۲)
سرپرست اداره منابع آب شهرستان درگز گفت: ذخیره آب سد درونگر این شهرستان در حال حاضر حدود سه میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش شهرآرانیوز مسعود جهانی افزود: ظرفیت ذخیره سازی آب در سد درونگر ۱۷ میلیون مترمکعب است که پارسال در ابتدای زمستان حجم آب ذخیره شده در این سد ۱۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: آبگیری سد درونگر در اصل از طریق مهار سیلاب‌های منطقه انجام می‌شود، اما از آنجایی که تاکنون حجم زیاد بارش با ایجاد سیلاب نداشته ایم بنابر این میزان آبگیری این سد اندک بوده است.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان درگز گفت:موضوع آبگیری سد از طریق رودخانه درونگر نیز امسال چند روزی انجام شد، اما به دلیل نقص در شبکه آبیاری کشاورزی و تکمیل نبودن این شبکه پس از سد، دوباره آب به شیوه قبلی به کشاورزان داده شد و از این طریق آبگیری سد انجام نشد.

جهانی افزود:طی حدود ۲۵ روز لایروبی ۲.۵ کیلومتر از طول رودخانه درونگر در محدوده روستای "محمد تقی بیک" با همکاری ارتش انجام شد.

وی در خصوص سد دیگر این شهرستان نیز اظهار کرد: به واسطه برطرف نشدن مشکل این سد که مربوط به سال‌های قبل است هنوز این سد تحویل آب منطقه‌ای نشده است لذا آبگیری در این سد صورت نمی‌گیرد.

بر اساس اعلام اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز مجموع بهره برداران کشاورزی در این شهرستان مرزی ۱۰ هزار نفر است که حدود سه هزار نفر از این کشاورزان "حقابه بر" سد و رودخانه درونگر در دهستان درونگر بخش نوخندان و بخش مرکزی (روستا‌های اطراف شهر درگز) هستند.

براساس اعلام فرمانداری درگز با گذشت ۱۸ سال از ساخته شدن سد درونگر شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به دلیل نداشتن بودجه از ساخت شبکه پایاب در این سد خودداری کرده است.

سد درونگر با توان ذخیره‌سازی ۱۷ میلیون متر مکعب آب در ۵۰ کیلومتری غرب شهر درگز قرار دارد.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز علاوه بر چهار شهر "درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو" ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->