برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز
سرخط خبرها

حق کمیسیون مشاورین املاک مشهد بررسی و به زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۶۸۵۳
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
حق کمیسیون مشاورین املاک مشهد بررسی و به زودی اعلام می‌شود
جلسه بررسی و حل مشکلات و مسائل در صنف بنگاه‌های املاک مشهد برگزار شد.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: در هفته جاری جلسه ای را با حضور رئیس اداره کل تعزیرات استان، اتاق اصناف مشهد و اتحادیه مشاورین املاک مشهد داشتیم، مشکلات و مسائل در حوزه بنگاه‌های املاک مشهد بررسی شد. اولین مسئله که در این جلسه مطرح شد مربوط به ساماندهی نرخ نامه مشاورین املاک است که این نرخ نامه به دلیل اینکه منطقی نداشته است باعث نارضایتی ۹۵ درصدی مردم شده است. 

نصرالله پژمانفر در ادامه گفت: اولین اقدام بر این شد که با یک منطقی آنالیز قیمت تمام شده یک معامله را که یک مشاور املاک باید دریافت کند محاسبه صورت گیرد که قطعا مناطق شهری در تعیین این آنالیز قیمت دخیل خواهد بود.

وی یادآورشد: با توجه به شکایت مردم، افرادی در معاملات فروش املاک یا اجاره ورود می‌کنند که از دانش کافی اطلاع ندارند که این موضوع منجر به این می‌شود که قراردادی که بسته می‌شود منجر به ضرر و زیان برای هریک از طرفین معامله شود. در همین راستا قرار بر این شد آموزش‌های لازم را برای کسانی که می‌خواهند مشغول این مسئولیت بشوند، انجام شود.
پژمانفر در تشریح سایر برنامه ریزی‌های انجام شده در ان جلسه افزود: مقرر شد در هر واحد صنفی بنگاه املاک افرادی فعالیت کنند که بعد از آموزش،  احراز هویت آن‌ها همانند سایر صنوف صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث ارزش افزوده که نسبت به حق الزحمه مشاوران املاک در نظر گرفته می‌شود اعتراضاتی از سوی بنگاه‌های املاک داشتیم که با توجه به جلسه ای که در چند روز آینده با اداره کل امور مالیاتی استان داریم مشکلات آن‌ها مطرح خواهدشد تا در نهایت بتوانیم بر اساس این مسائل یک انضباط درستی را در فضای کسب و کار این صنف ایجاد کنیم تا برای مردم هم  خدمات این صنفی محرز‌تر شود.

به گفته وی، مسلما در این صنف نرخنامه مشخص و شناور نیست و به زودی از سوی اتحادیه آنالیز قیمت‌ها داده می‌شود. مسلما وقتی انضباط کاری در این صنف به وجود بیاید تعطیلی‌ها در این صنف هم کاهش پیدا می‌کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->