شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

مقامات سفارت ایران در کابل به بامیان رفتند

  • کد خبر: ۲۰۷۶۳۷
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مقامات سفارت ایران در کابل به بامیان رفتند
معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در سفر به ولایت «بامیان» بر سیاست راهبردی تهران به نفع مردم و علیه طرح‌های جنگ طلبانه در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در سفر به ولایت بامیان افغانستان با والی این ولایت دیدار و از پروژه بیمارستان امام‌خمینی (ره) بازدید به عمل آورد.

مرتضوی در دیدار با «مولوی عبدالله سرحدی» والی بامیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری روابط دوستانه با افغانستان بوده و آماده همکاری در بخش‌های مختلف به ویژه بهداشت و اقتصاد است.

وی در ادامه با اشاره به طرح تفرقه‌افکنانه دشمنان دو ملت اظهار داشت: با کمک خداوند و تدبیر مقامات دو کشور و ملت‌های ایران و افغانستان تاکنون این طرح‌ها شکست خورده و در آینده نیز دشمنان دو کشور مانند گذشته شکست خواهند خورد.

مرتضوی با اشاره به برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای ایجاد تنش میان دو کشور گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ایجاد صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و هیچ‌گونه حرکتی در ایران علیه منافع ملت افغانستان و به سود جنگ‌طلبان شکل نگرفته و نمی‌گیرد.

والی بامیان افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به حاکمیت امارت اسلامی در این کشور گفت: افغانستان خانه مشترک تمام اقوام و مذاهب است و تعصبات قومی و مذهبی در این کشور جایی ندارد.

وی در ادامه افزود: افغانستان خواستار روابط نیک با کشور‌های مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و نیز علاقه وافری به توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

لازم به ذکر است که هیئت جمهوری اسلامی ایران در این سفر بازدیدی از مراحل پایانی احداث بیمارستان امام‌خمینی (ره) در بامیان داشته است.

قرار است این پروژه به زودی برای درمان بیماران در اختیار مردم ولایت بامیان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->