«دیباچه نویسی بر مرقع» روایتی از هنر و ادبیات در قاب کتاب حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته فرهنگی ایران در دوحه| نمایش شکوه هنر و تمدن ایرانی پیوند موسیقی، فرهنگ و اقتصاد در جزیره با برگزاری جشنواره ملی «عودنوازی قشم» نهمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور ۱۷ اثر برگزیده از روز دوشنبه (۶ اسفند ۱۴۰۳) آغاز می‌شود «جین آستن» روایتی از عشق، اشتباه و هوشمندی زمان و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد ششمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج اختران در نیشابور برگزار می‌شود درگذشت کارلوس جیه‌گس، فیلم‌ساز برجسته برزیلی معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستقل سینمای مستند ایران آغاز فیلم‌برداری فیلم مرگ رابین هود با بازی هیو جکمن ترجمه رمان‌های «شاه بی‌سرگرمی» و «هیچ‌چیز مال تو نیست» منتشر شد پوستر رسمی فیلم اودیسه، کریستوفر نولان منتشر شد + عکس امیرجعفری با فیلم برهوت در راه جشنواره بین‌المللی فیلم جاناکپور کارگردان عنکبوت مقدس به اذیت و آزار جنسی متهم شد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در ۱۴۰۳ معرفی شد تیزر جدید سریال پایتخت ۷ منتشر شد + فیلم
سرخط خبرها

کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم

  • کد خبر: ۲۰۷۸۸۸
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کارگردان تئاتر مشهد: از تئاتر تهران کمتر نیستیم
کارگردان تئاتر مشهد گفت: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد که روز‌های اول و دوم چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد، درباره انگیزه اش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تأکید کرد: این جشنواره باید عرصه دیدن شدن ویژگی‌های هنری هر استان باشد. هر گروهی وارد جشنواره می‌شود، نماینده استانش از لحاظ نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری است.

محمد جهان پا تصریح کرد: گروه‌های تئاتر مقیم شهر‌های مختلف فاصله‌ای با تئاتر پایتخت ندارند، مگر از لحاظ سخت افزار و امکانات. در پایتخت امکانات بهتری برای اجرای تئاتر وجود دارد. بهترین‌های گرایش‌های مختلف در تهران گردهم آمده اند که البته همگی آن‌ها از اهالی پایتخت نیستند. جشنواره تئاتر فجر فرصتی است تا هنرمندان، تئاتر شهرستان خود را محک بزنند و هنرشان را به خوبی عرضه کنند.

وی معتقد است جشنواره تئاتر فجر اگر بتواند اجرا‌های عمومی را در پایتخت و سایر استان‌ها تسهیل کند، اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد زد. این کارگردان تئاتر درباره چالش‌های مالی برای تولید «رؤیای اسبی به نام شبرنگ»، اظهار کرد: هزینه‌های زیادی متحمل شدیم و دوست دارم کار دیده شود. دیده شدن این کار یعنی دیده شدن شاهنامه و فردوسی که درعین حال الگویی درست را به جوان امروزی ارائه‌ می‌دهیم. طرح بحث ایران، وطن و وطن پرستی در این نمایش برای ما خیلی مهم است.

جهان پا تأکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما بحث مالی است. تئاتر مانند سینما برگشت پول ندارد، به همین دلیل اسپانسر‌ها زیاد تمایلی برای حضور در این عرصه ندارند. کسی که در تئاتر کار می‌کند، به دلیل عشق این کار را انجام می‌دهد. تئاتر هنر مادر است و دولت باید کمک کند و نمی‌توان در این دست کار‌ها زیاد به بخش خصوصی اتکا کرد. نمی‌توان با این گونه نمایش‌ها سطحی برخورد کرد. ما در قبال ادبیات باشکوه فردوسی مسئول هستیم و نمی‌توانیم کار را از فضای فاخر خارج کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->