شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی در روز میلاد یگانه مولود کعبه غرق در جشن و شادمانی است

  • کد خبر: ۲۰۸۲۰۶
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
حرم مطهر رضوی در روز میلاد یگانه مولود کعبه غرق در جشن و شادمانی است
حرم مطهر رضوی در روز میلاد یگانه مولود کعبه؛ حضرت علی (ع) غرق در جشن و سرور و شادمانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیزدهم رجب فرا رسیده، روزی که نوای خوش «حیدر، حیدر» از همه جا به گوش می‌رسد. امروز زمین و آسمان به یمن قدوم این مولود پاک غرق در شادی است و زائران حریم ملکوتی رضوی نیز برای عرض تبریک این میلاد خجسته به محضر مولایشان حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) مشرف شده‌اند.
همزمان با میلاد باسعادت مولی الموحدین علی (ع)، حرم مطهر رضوی با گل‌های‌تر و تازه، کتیبه‌های مناسبتی و ریسه‌های نورانی، چشم‌نوازتر از همیشه در نظر زائرین و مجاورین است.

به مناسبت ولادت فرخنده مولود کعبه مولا علی (ع) بر میزان گل‌آرایی رجبیه بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) افزوده شده است تا جایی که زائرین در صحن‌ها به هر طرف نگاه می‌کنند، چینش زیبا و باسلیقه سبد‌ها و مجموعه گل‌های سفید، نارنجی، صورتی و قرمز را می‌بینند و بر لذت معنوی زیارتشان افزوده می‌شود.

از سویی دیگر، چهار کتیبه بزرگ مزین به عبارت‌های مناسبتی میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت همچون «متحیرم چه نامم شَه مُلک لافتی را» و «اشهد ان مولانا امیرالمؤمنین علیا، ولی الله» و...، بر بلندای ایوان‌های صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب شده است تا کتیبه‌آرایی این میلاد خجسته دوچندان شود.  

همچنین پرچم‌های رنگی در میانه صحن پیامبر اعظم (ص) و کتیبه‌های دیواری عید مبارک در صحن‌های مرکزی و پیرامونی از جمله آزادی، جمهوری اسلامی، غدیر و... به چشم می‌خورد.

رشته نور‌های ممتد رنگی که در ایام مبارک رجبیه هر شب در آسمان صحن‌ها خودنمایی می‌کند، نیز حال و هوای معنوی این سرای ملکوتی را در نظر دلدادگان آن چند برابر کرده است. علاوه‌بر این ریسه‌های رنگی، مسیر‌های تردد موقت زائرین در صحن‌ها نیز با نورآرایی ویژه، زیبا و دیدنی شده است.

به منظور تکریم هر چه بیشتر زائرین و مجاورین و با توجه به حضور پرشور آنان در ایام میلاد حضرت علی (ع) در حرم مطهر رضوی، چهار چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان نیز با حداکثر ظرفیت پذیرای این محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

این چایخانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و دمنوش و دیگر اقلام متبرک از جمله شکلات و شیرینی، پذیرای خیل عظیم ارادتمندان امام هشتم (ع) در این ایام خجسته هستند و تنها در زمان تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف، اقامه نماز و تعمیرات احتمالی تعطیل خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->