پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
سرخط خبرها

رویترز از آسیب مغزی ۳۴ سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه التنف خبرداد

  • کد خبر: ۲۰۸۸۶۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
رویترز از آسیب مغزی ۳۴ سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه التنف خبرداد
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد که حمله به پایگاه آمریکایی در مرز اردن، سوریه و عراق احتمالا باعث شده ۳۴ سرباز آمریکایی درجات مختلفی از آسیب در سر از جمله آسیب مغزی را متحمل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، همین منبع به این خبرگزاری افزود: «حداقل ۳۴ سرباز برای اطمینان از سلامتشان و اینکه دچار آسیب احتمالی مغزی یا ضربه مغزی نشده باشند مورد معاینه قرار گرفتند و برای درمان از پایگاه خارج شدند».

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای تاکید کرد که تعداد تلفات نیرو‌های آمریکایی در حمله‌ای که مقر «برج ۲۲» در شمال اردن را هدف قرار داد به ۳۴ نفر افزایش یافت و تعداد بیشتری از مجروحان برای مداوا منتقل شدند.

سنتکام در این بیانیه گفت که هشت سرباز مجروح برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی بیشتر از اردن خارج شدند و به این ترتیب تعداد پرسنل مجروح آمریکایی به حداقل ۳۴ سرباز رسید. فرماندهی مرکزی آمریکا اشاره کرد انتظار دارد این تعداد افزایش یابد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله گفت که در حمله پهپادی به نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی مرز سوریه، ۳ سرباز آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی درباره واکنش به حمله به پایگاه التنف صحبت کرد.

وبگاه پالتیکو به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: اکنون گزینه‌ها برای پاسخ به حمله‌ای که منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در مرز اردن، سوریه و عراق شد، در حال افزایش است.

مقاومت اسلامی عراق شامگاه یکشنبه مسؤولیت حمله به پایگاه آمریکایی التنف در مرز‌های سوریه و اردن را به عهده گرفت.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به این حمله اعلام کرد واشنگتن در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

از طرفی دیگر، شبکه خبری قاهره در خبری فوری از پرواز شدید هواپیما‌های شناسایی آمریکایی در آسمان شهر البوکمال در مرز عراق و سوریه خبر داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->