«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

«مرغ سحر» تئاتر برگزیده هویت ملی | مشهدی‌ها در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر چه کردند؟

  • کد خبر: ۲۰۹۶۶۳
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
«مرغ سحر» تئاتر برگزیده هویت ملی | مشهدی‌ها در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر چه کردند؟
حاصل حضور ۹ اثر نمایشی از خراسان رضوی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر ۷ نامزدی، ۳ عنوان برگزیده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، هنرمندان تئاتر  خراسان رضوی امسال با ۹ اثر نمایشی در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور یافتند تا دوره قابل قبولی را نسبت به سال گذشته برای تئاتر این استان رقم بزنند. آثار در این دوره، در بخش‌های هویت ملی، مسابقه صحنه‌ای تئاتر ایران، مسابقه تئاتر دانشجویی، فراگیر، مسابقه تئاتر خیابانی ایران و مهمان، حضور یافتند و به همین دلیل انتظار دریافت افتخارات قابل توجهی را برای تئاتر استان و تئاتر مشهد ایجاد کرده بود. اما حاصل این حضور ۷ نامزدی، ۳ عنوان برگزیده بود.

در بخش‌های هویت ملی و غزه جشنواره تئاتر فجر عنوان برگزیده (هویت ملی) به نمایش «مرغ سحر» رسید که تندیس افتخار، دیپلم و جایزه نقدی به رضا حسینی برای این نمایش تقدیم شد.

پس از این نمایش بیشترین افتخار این رویداد در تئاتر استان برای  نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان پا و نویسندگی مهدی سیم ریز  بود که در بخش‌های مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی حضور پیدا کرد.

 سمیه ارقبایی برای طراحی گریم این نمایش عنوان برگزیده را از آن خود کرد.

همچنین محبوبه سلطانی برای طراحی لباس و و وحید ممیزی برای طراحی حرکت و  محمدجهان پا برای تهیه‌کنندگی این نمایش نامزد شده بودند که عنوانی را به دست نیاوردند.

در بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر نمایش «هفت سنگ» به کارگردانی مهناز پاکدل  در ۲ بخش کارگردانی و بازیگری مرد نامزد شد اما تنها افتخار این نمایش به گروه موسیقی رسید و از هادی کسایی برای موسیقی این نمایش قدردانی شد.

در این رویداد همچنین سبحان ابوذر برای نمایش «بیرون پشت در» در بخش موسیقی زینب مشعلدار برای بازی در نمایش «ترمز اضطراری» نامزد شدند که عنوانی را به دست نیاوردند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->