حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

قنبری، دختر طلایی کاروان خراسان

  • کد خبر: ۲۱۰۹
  • ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
قنبری، دختر طلایی کاروان خراسان
دومین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری بانوان کشور در اصفهان به پایان رسید

مژده رنگیان - درست یک سال بعد از روز تاریخی برگزاری اولین دوره قهرمانی وزنه‌برداری بانوان ایران در مشهد، امسال برای دومین‌بار این رقابت‌ها برگزار شد و دختران آهنین ایران در سالن وزنه‌برداری ملک‌شهر اصفهان برای وزنه‌زدن روی سکو رفتند؛ اما با تفاوت‌های زیاد نسبت به دوره قبل. در اتفاقی عجیب‌ و خو‌ش‌حال‌کننده، خانواده وزنه‌برداری بانوان ایران در طول تنها یک سال چندین‌برابر شده است. این را آمار و ارقام این دوره و ترافیک وزنه‌برداران روی سکو می‌گوید. در اولین دوره مسابقات که در مشهد بود، ۷۰ نفر شرکت کردند؛ اما در این دوره فقط ۷۰ نفر کادر اجرایی و داوری حضور داشتند. بیش از 230 ورزشکار در مسابقات امسال شرکت کردند که در رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان حضور داشتند و27 استان کشور در این دوره حاضر شده بودند و به‌دلیل ارتقای اوزان به 10 وزن تعداد شرکت‌کنندگان هر تیم نیز بیشتر شده بود.

 

شروع با حاشیه دوش‌گرفتن
ورود تیم‌ها روز سه‌شنبه در اصفهان انجام شد، اما تیم‌های شرکت‌کننده با ورود به محل درنظر گرفته‌شده با مشکلاتی رو‌به‌رو شدند. فشار کم ‌آب، قطع‌شدن برق و حتی نبود فضای کافی برای اسکان تیم‌ها از مواردی بود که عنوان شد تیم‌ها با آن درگیر بوده‌اند؛ اما فدوی، رئیس هیئت وزنه‌برداری اصفهان، این مشکلات را موقتی خواند و از میزبانی‌اش دفاع کرد. او پاسخ داد: فضا به اندازه کافی بود. ما ۳۰۰ نفر میهمان از سراسر ایران داشتیم که ۲۰۰ نفر را در خوابگاه آموزش‌وپرورش اسکان دادیم و صددویست‌‌نفری که دراین خوابگاه بودند، هم‌زمان با هم دوش گرفته بودند و ظرفیت آب مخازن خالی شده بود. زمانی که پمپ آب دوباره آب را به داخل مخازن پمپاژ می‌کرد، در ساعات اوج مصرف برق بود و از طرفی کولرها و لامپ‌ها هم روشن بودند، در نتیجه برق قطع می‌شد! البته از اداره برق، موتور برق آوردند و مشکلات رفع شد. من نیز ساعت ۵-۶ صبح دوباره بازدید داشتم و آب بود و کولرها هم کار می‌کردند و مشکل خاصی نبود.

 

خروج از تحریم بانوان
وزنه‌برداری بانوان، کار خود را با ریحانه طریقت در فدراسیون آغاز کرد و به‌صورت جدی مسیر خود را پیش گرفت. در دوره نخست رقابت‌ها طریقت به‌عنوان نایب‌رئیس و البته عضو داوران ژوری در مشهد حضور داشت. او برای جلوگیری از آسیب به این رشته نوپا به رسانه‌ها اجازه نداد از مسابقات عکس گرفته شود و مصاحبه‌ای با ملی‌پوشان یا حتی خودش انجام شود که دلیل او پیشگیری از حواشی احتمالی بود. اما در این دوره او دیگر به‌عنوان نایب‌رئیس حضور نداشت و چندین‌ماه از استعفای او می‌گذشت. در این دوره حضور بانوان عکاس مجاز بود و عکس‌هایی از حضور بانوان روی سکوی وزنه‌برداری در خبرگزاری‌ها کار شد. این درحالی است که در فاصله بین 2 رقابت قهرمانی کشور، دختران ملی‌پوش وزنه‌برداری، اولین مسابقات رسمی آسیایی را تجربه کردند و عکس و تصویر حضور افتخارآمیز آن‌ها در رسانه‌ها نمایش داده شد.

 

حضور مأموران «وادا» در سالن
وزنه‌برداری ازجمله رشته‌هایی است که در بحث دوپینگ نظارت ویژه‌ای بر آن وجود دارد. با فعال‌شدن بخش بانوان این رشته، این نظارت آغاز شده و به همین دلیل مأموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شدند و از وزنه‌برداران تست گرفتند.


انتخاب ملی‌پوشان از بین برترین‌ها
این رقابت‌ها برای تمامی وزنه‌برداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود؛ زیرا برای مسابقات پیش‌رو حکم انتخابی تیم ملی داشت. مسابقات کشورهای اسلامی، رقابت‌های غرب آسیا، قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در کره شمالی و مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان آسیا در تایلند از این جمله هستند و ملی‌پوشانی که در اردو حضور داشتند، در مسابقات اصفهان نیز شرکت کرده‌اند؛ اما ورزشکاران دیگر نیز این شانس را داشتند تا با نمایش خوب، بتوانند جایی در تیم ملی داشته باشند. المپیاد استعدادهای برتر نیز در شهریورماه برگزار می‌شود که برترین‌ها به تیم ملی رده پایه دعوت خواهند شد.

 

3 طلا، 4 نقره و 2 برنز بر گردن دختران خراسانی
دوره گذشته تنها 20 استان در مسابقات حضور داشتند و خراسان رضوی توانست به‌عنوان یکی از اولین استان‌های فعال در این رشته نتایج خوبی را رقم بزند. سال گذشته در نوجوانان قهرمان شد و در رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان روی سکوی نایب‌قهرمانی قرار گرفت؛ اما با توجه به بیشترشدن شرکت‌کنندگان و پیشرفت دیگر‌استان‌ها در این یک سال خراسان رضوی در برخی اوزان نتوانست موفق و صاحب مدال شود. مرضیه قنبری، موفق‌ترین ورزشکار خراسان رضوی در بخش بزرگ‌سالان بود؛ دختر پرتلاش و ملی‌پوش خراسانی از شهرستان چناران. قنبری پیش‌از‌این توانست به‌عنوان تنهاخراسانی به‌همراه تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در رقابت‌های آسیایی وزنه بزند و رکورد خوبی را ثبت کند. در مسابقات قهرمانی کشور نیز او در دسته 70کیلوگرم 3 مدال طلا برای استان به ارمغان آورد. قنبری طلای حرکت یک‌ضرب 70 کیلو، طلای حرکت دوضرب 90 کیلو و طلای مجموع 160کیلوگرم را از آنِ خود کرد و روی سکوی قهرمانی قرار گرفت. او در اردوی قبلی به تیم ملی دعوت نشد و عملکردش در این رقابت‌ها پاسخ قاطعی به مربیان و کادر فنی تیم ملی بود. اما چند مدال دیگر نیز برای خراسان کسب شد. در بخش جوانان عاطفه عباسی در دسته 55کیلوگرم توانست 2مدال نقره و یک برنز را در بخش یک‌ضرب و دوضرب به دست آورد. همچنین بازهم در رده جوانان مائده منصوری از خراسان رضوی در حرکت یک‌ضرب 55کیلو مدال برنز گرفت، در حرکت دوضرب 65کیلو نقره و درمجموع 120کیلوگرم نیزمدال نقره را از آنِ خود کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->