خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسلی تهران، مشهد و کرج رعایت می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۱۳۸۸
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسلی تهران، مشهد و کرج رعایت می‌شود
رییس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از رعایت ممنوعیت ساخت و ساز‌ها در حریم گسلی کلانشهر‌هایی همچون تهران، مشهد و کرج خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بیت‌اللهی درباره بررسی‌های آن مرکز برای رعایت ضوابط ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های با جمعیت بالا و عمومی در حریم گسلی، توضیح داد: مطابق آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساخت ساختمان‌های با جمعیت بسیار بالا از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و مخازن سوخت و غیره، همچنین احداث ساختمان‌های بلند در حریم گسلی ممنوع شده است.

رییس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه استعلام‌ها نشان دهنده رعایت ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسل‌های کلانشهر‌هایی از جمله تهران، مشهد و کرج است، گفت: چنانچه ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسلی از دهه‌های پیش رعایت می‌شد، اینگونه نبود که هم‌اکنون در شهر تهران ۱۲ هزار پلاک ساخته شده بر روی گسل، نزدیک به ۱۰۰ برج ۱۲ طبقه، نزدیک به ۱۶ بیمارستان، مخازن سوخت و اماکن مهم دیگر احداث شده بر روی گسل داشته باشیم.

بیت‌اللهی یادآور شد: توصیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری این است که این گونه ساختمان‌ها در اولویت مقاوم‌سازی قرار بگیرند و از توسعه و گسترش آن‌ها جلوگیری شود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، میزان مقاوم‌سازی مدارس را به دلیل تعطیلی به موقع آن‌ها رضایت‌بخش و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها را به دلیل فعالیت شبانه‌روزی آن‌ها به کندی عنوان کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->