هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد
سرخط خبرها

واکنش سوریه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

  • کد خبر: ۲۱۱۴۹۳
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
واکنش سوریه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه درباره عواقب فاجعه بار هرگونه حمله اسرائیل به شهر رفح روی زندگی غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان و سایر فلسطینی‌ها که به دلیل اقدامات وحشیانه اسرائیل مجبور شده‌اند به جنوب نوار غزه پناه ببرند، هشدار می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: دمشق تأکید می‌کند که اجازه آمریکا به اسرائیل برای اجرای طرح‌های خطرناک و غیرانسانی در نوار غزه، تهدیدی بزرگ برای امنیت و ثبات در منطقه خواهد بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سوریه مجددا درخواست خود را از همه کشورها و نهادهای جهان به ویژه دیوان بین‌المللی دادگستری برای وادار ساختن اسرائیل به توقف نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بازخواست رهبران فاشیست اسرائیل تکرار می‌کند.

وزارتخانه یادشده افزود: تصمیم اسرائیل برای حمله نظامی به غیرنظامیان فلسطینی نقض جدی قواعد حقوق بین‌الملل، حقوق انسانی بین‌المللی و ابتدایی‌ترین حقوق بشر بوده و همچنین آوارگی مجدد فلسطینی‌ها از نظر اخلاقی محکوم است و جامعه بین‌المللی باید از آنها محافظت کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه گفت: طرح‌های عملیات نظامی در رفح را تایید کردم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اعلام کرده بود که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نتانیاهو در ادامه گزافه‌گویی‌های خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشته است.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، مصر و قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز درباره تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->