پوستر فیلم لاک‌پشت و حلزون رونمایی شد نخبه‌پرور عصر قجر | یادی از رضا قلی‌خان هدایت، مورخ، ادیب و سیاست‌مدار مشهد در هنر شهری کشور، پیشرو است آموزش داستان نویسی | سه گام اژدها (بخش پنجم) درباره فونت‌ها در رایانه، با نگاهی به قلم‌های دیجیتال فارسی | در رایانه، چگونه به فارسی بنویسیم؟ پایان قهر سه ساله پدر و دختر در برنامه تلویزیونی دمتون گرم «لاک‌پشت و حلزون» از چهارشنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) روی پرده می‌رود+ پوستر نظر کاربران درباره فصل اول سریال وحشی چیست؟ فیلم سینمایی «تکاب» تابستان ۱۴۰۴ اکران می‌شود زهره حاتمی، داستان‌نویس پیشکسوت، درگذشت + علت فوت نمایش ۴ فیلم کمدی در شبکه نمایش + زمان پخش سریال خارجی «باج» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش نرگس آبیار رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم‌های بشردوستانه TRT شد صدور پروانه ساخت برای سام قریبیان و سعید سهیلی اولین اطلاعات از فصل دوم سریال «وحشی» + تعداد قسمت‌های فصل جدید درباره «شاپور قریب»؛ کارگردان جریان‌ساز سینمای اجتماعی ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش تغییر شکل عجیب کریستین بیل برای فیلم «مدِن»+ عکس خودنمایی مدیران، آفت برگزاری جشنواره‌های هنری است
سرخط خبرها

انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۲۱۱۹۷۴
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر
کانون فیلم‌نامه نویسان سینمای ایران خطاب به رییس سازمان سینمایی، نامه‌ای نوشتند و از ندادن سیمرغ بخش فیلم‌نامه گله کردند.

به گزارش شهرآرانیوز در بخش‌هایی از این نامه آمده است که «همه می‌دانیم در سال‌های اخیر تولید یک فیلم سینمایی چقدر هزینه می‌برد. در این شرایط، فیلم‌های ناقص، حتی در اجزای فنی، دیگر در اّشکال غیرحرفه‌ای و مقدماتی سینما قابل تحمل نیست و طبعا فیلم ضعیف جایی در ویترین‌های رسانه ندارد. اما مصیبت زمانی به اوج می‌رسد که یک فیلم سینمایی از ناحیه کارگردانی و متن، دچار ضعف فراوان باشد. چنین آثاری قطعا در ویترین هیچ جشنواره معتبری به نمایش در نمی‌آیند.»

در این نامه با اشاره به اینکه هیات داوران جشنواره فیلم فجر، هیچ فیلمی را لایق دریافت جایزه فیلم‌نامه نداستند، نکات و سوالاتی را مطرح کرده‌اند از جمله اینکه فیلم‌نامه‌ای در راستای «تفکر» آن‌ها نبوده است، یا ندادن این سیمرغ در راستای «تضعیف اندیشه سینماست؟!»

کانون فیلم‌نامه نویسان هدف‌شان را برای نگارش این نامه طرح این موضوع و پرسش دانسته‌اند که «داوری مگر پروتکل نداشته است»؟، آن‌ها پرسیده‌اند «آیا بهترین فیلم جشنواره، با فیلم‌نامه‌ای بد انتخاب شده؟ کدام کارگردانی لیاقت دریافت سیمرغ داشته که حتی فیلم‌نامه‌اش قابل ارزیابی نبوده است؟»

و همچنین به این موضوع اشاره کردند که چگونه است در بخش فیلم‌نامه دیپلم افتخار اهدا می‌شود، اما سیمرغ داده نمی‌شود، «چرا که دیپلم افتخار در یک رشته، زمانی ارزشمند است که در رقابتی نزدیک با اثری درخشان، کم آورده باشد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->