ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری در مشهد طی دو سال آینده

  • کد خبر: ۲۱۲۵۲۶
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری در مشهد طی دو سال آینده
مدیرکل دفتر خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد گفت: ۶ مرکز نوآوری ظرف دو سال آینده در شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود،

به گزارش شهرآرانیوز، سید رحمان میرزائیان امروز، ۲۹ بهمن‌ماه، در نشست خبری اولین همایش علمی-کاربردی حاشیه‌نشینی مشهد (شناسایی مسائل و راهکارها) که در دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همایش علمی-کاربردی حاشیه شهر مشهد با رویکرد دستیابی به مسائل حاشیه شهر و اینکه بتوانیم مسائل را تجمیع و به نظام مسائل دست پیدا کنیم، از آذرماه شروع به کار کرد و نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. هدف این است که مسائل حاشیه شهر را به صورت نظام‌مند تجمیع کنیم و بعد به دنبال راهکار باشیم.

وی بیان کرد: بعد از اینکه شورای سیاست‌گذاری همایش برگزار شد، محور‌ها در کمیته علمی به تصویب رسید. شورای سیاست‌گذاری همایش چند کمیته را مصوب کرد که از جمله این کمیته‌ها کمیته علمی، اطلاع‌رسانی و اجرایی است. محور‌های همایش شامل حاشیه شهر مشهد؛ ابعاد کالبدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با رویکرد ارایه راهکارها، حاشیه شهر مشهد؛ نقش دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و سمن‌ها با رویکرد پیشگیری و بهبود و حاشیه شهر مشهد؛ چالش‌های تبیینی، اجرایی و قضایی و ارائه راهکار‌ها است.

میرزاییان افزود: نگاه ما علمی-کاربردی است، بنابراین مقالات باید راه حل‌های اجرایی را در خود داشته باشد تا بتوانیم راه حل‌ها را در دل همایش مصوب کنیم و دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند. یکی از اتفاقات در همایش نمایشگاه فرصت‌های حاشیه شهر بوده که متولی این حوزه شهرداری منطقه ۳ است.

مدیرکل دفتر خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد ادامه داد: برای اینکه مجموعه مسائل را شناسایی و راهکار‌ها را جمع‌آوری کنیم، قرار است کتابی با رویکرد مقالات گذشته در حوزه حاشیه شهر آماده کنیم. این مقالات ظرف دو سال گذشته در همایش‌ها، کنفرانس‌ها و مجموعه‌های مختلف ارائه شده که تجربه‌نگاری از همایش‌های حاشیه شهر است و در روز همایش رونمایی خواهد شد. تاکنون بیش از ۷۰۰ مقاله شناسایی و جمع‌آوری شده است. تاکنون ۱۰ مقاله از فرایند داوری ما عبور کرده است.

وی اضافه کرد: خروجی بعدی اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان است. ما در حاشیه شهر اقدامات فراوانی را داشتیم که به ارتقای وضعیت حاشیه شهر کمک کرده است. نمایشگاهی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه حاشیه شهر در این همایش برگزار خواهد شد. افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری از دیگر موارد بوده که دو پروژه مطرح شده است. تجربه‌نگاری نخبگان و افرادی که در حاشیه شهر حضور داشتند، یکی دیگر از برنامه‌های ما برای همایش است. قرار است این همایش در سال‌های بعد نیز انجام شود.

میزاییان عنوان کرد: از همه اساتید، فرهیختگان و افرادی که در حاشیه شهر کار کردند و تجربیات خوبی دارند می‌خواهیم مقالات خود را برای ما ارسال کنند. امیدواریم حضور اساتید را به صورت ویژه‌تر داشته باشیم.

مدیرکل دفتر خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد گفت: ما مسائل حاشیه شهر را در هشت کارگروه تقسیم‌بندی کردیم که شامل کالبدی-زیرساختی، اجتماعی-فرهنگی، بهداشت و سلامت، سیاسی و امنیتی، محیط زیست، اقتصاد، حقوقی-قضایی و نهادی-مدیریتی بوده و این حاصل کار مطالعاتی ویژه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ۶ مرکز نوآوری ظرف دو سال آینده در شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: مراکز نوآوری ما تخصصی و اختصاصی حوزه‌های مختلف هستند که امیدواریم این ظرفیت‌ها را به سمت حاشیه شهر سوق دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->