ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟ تخصیص ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی و برخی کالا‌های اساسی به روال قبل بازگشت
سرخط خبرها

ایران‌خودرو از موضع توقف تولید پژو پارس عقب نشست؟

  • کد خبر: ۲۱۲۹۰۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
ایران‌خودرو از موضع توقف تولید پژو پارس عقب نشست؟
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو گفت که تولید پژو پارس که پیش از این اعلام شده بود تا پایان امسال متوقف خواهد شد در صورت لزوم تا اطلاع بعدی و اتمام تعهدات شرکت به ثبت نام کنندگان، تداوم خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز اردشیر امینی اظهار کرد: خودرو پژو پارس به لحاظ کیفیت و کمیت خودرویی است که برنامه ریزی شده بود به دلیل ملاحظات خاص که یکی از آن‌ها قدیمی بودن پلتفرم آن است به صورت محدود تولید و تا پایان امسال نیز (خط تولید) متوقف شود.

وی با بیان اینکه میزان ثبت نام برای پژو پارس در سامانه فروش یکپارچه، متناسب با میزان توانایی شرکت ایران خودرو نبوده است، افزود: بیش از ۲۴۶ هزار نفر برای پژو پارس در سامانه خرید ثبت نام کرده اند در حالی که این شرکت توانایی تولید و تحویل به ۱۱۸ هزار نفر را تا پایان امسال داراست.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: این شرکت در راستای مشتری مداری و احترام به مردم مکاتباتی را با مسوولان ذیربط انجام داده است که اگر این مجوز صادر شود تولید خودرو تا زمان تحویل آخرین سفارش ثبت نام شده ادامه پیدا خواهد کرد.

امینی با یادآوری ملاحظات دولت در خصوص توقف خط تولید پژو پارس به دلیل ایمنی پایین آن گفت: اگر تصمیم توقف تولید این خودرو نهایی شود، تولید آن تا پایان امسال ادامه و سپس متوقف خواهد شد.

وی گفت: در چنین شرایطی شرکت ایران خودرو در راستای مشتری مداری، یک خودرو نزدیک به پژو پارس را که سورن ایکس یو پی بوده و دارای ایمنی بالاتری است به مشتریان خود تحویل خواهد داد و تفاوت قیمت را نیز به صورت اقساطی خواهد گرفت تا ضمن آنکه مشتری خودرو بهتری می‌گیرد؛ فشار مالی کمتری متحمل شود.

تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری شرکت ایران خودرو تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی هدف ایران خودرو را تمرکز بر روی ارتقای کیفیت و کنترل قیمت و اجابت درخواست مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن عنوان کرد و افزود: امروز جامعه به دنبال یک سفر جامع است یعنی مایل است مشتری از زمانی که یک خودرو را خریداری می‌کند تا زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری و اسقاط پیدا کرده و خودرو جدیدی جایگزین آن می‌شود؛ به صورت یکپارچه توسط یک سازمان صورت گیرد.

امینی در زمینه اقدامات انجام شده در شرکت ایران خودرو برای ارتقای کیفیت خودرو‌های تولیدی نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم ناچاریم از پلتفرم قدیمی استفاده کنیم و، چون شرکت‌های خودروساز اروپایی از جمله پژو که با ایران خودرو مشارکت داشتند ارتباط خود را به یکباره قطع کردند، سرمایه گذاری و تامین منابع انسانی دوجانبه در این زمینه معطل مانده است.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو یادآور شد: در چنین شرایطی که با واسطه‌ها مواجهیم، چون در قطعه سازی و تامین دانش فنی ما واسطه دخیل می‌شود، کنترل کیفیت سخت شده؛ از این رو بعضا خودرو‌های تولیدی در تامین قطعه دچار کاهش کیفیت می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حل این مشکل به دنبال آن هستیم که تامین کنندگان قطعه برای تولید یک خودرو را به صورتی پایش کنیم که یک خودرو با کیفیت و مقبول را تولید و تحویل مشتری دهیم.

ارتقای کیفیت با تولید خودرو ملی امکان پذیر است

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به دنبال آن است که داخلی سازی یک خودرو را از صفر تا صد انجام دهد تا کنترل کیفیت در آن اتفاق بیفتد اضافه کرد: وقتی دچار تحریم می‌شویم پلتفرم باید تغییر کند و وقتی این اتفاق می‌افتد دچار یک خلاء در تولید می‌شویم که باید سریعا جایگزین شود.

امینی ادامه داد: در همین راستا دستیابی به یک خودرو ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس هفته گذشته خودرو "ری را " (K ۱۲۵) که از صفر تا صد داخلی سازی شده و توسط متخصصان ایران خودرو تولید شده است، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت مقوله‌ای است که می‌تواند روی توانمندی خودمان محقق شود افزود: وقتی روی توانمندی سایر کشور‌ها حساب باز می‌کنیم اگر توقف و خلاء ایجاد شود آن مشکل به ما ارتباط پیدا می‌کند در حالی که دلیل واقعی آن به بدعهدی شرکت تامین کننده قطعه و شرکای تجاری است.

بنابر اعلام سازمان ملی استاندارد، با توجه به اینکه پژو پارس استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو را ندارد؛ تولید آن باید متوقف شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->