اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آیا بستن برنامه‌های پس‌زمینه آیفون واقعا برای باتری و سرعت گوشی مفید است؟

  • کد خبر: ۲۱۲۹۷۶
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
آیا بستن برنامه‌های پس‌زمینه آیفون واقعا برای باتری و سرعت گوشی مفید است؟
احتمالا شما هم مثل خیلی‌های دیگر زمانی را به بستن برنامه‌های پس‌زمینه گوشی‌تان اختصاص می‌دهید. اما واقعا این کار فایده‌ای هم دارد؟

شهرآرانیوز - به نظر می‌رسد کاربران اپل به اتفاق آرا متقاعد شده‌اند که بستن برنامه‌های پس‌زمینه یک عادت خوب است، اما به احتمال زیاد این عادت چیزی جز اتلاف وقت نیست.  

اگر فکر می‌کنید این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری، بهبود سرعت عملکرد تلفن و مانع ردیابی شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود باید بدانید این‌ها درواقع دروغ‌هایی بیش نیستند. بستن برنامه‌های پس‌زمینه در آیفون هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا آن برنامه‌ها اصلا «در حال اجرا» نیستند.

در سال ۲۰۱۶، کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، در پاسخ به ایمیل یک مشتری تأیید کرد که بستن برنامه‌های پس‌زمینه هیچ تأثیری بر افزایش عمر باتری شما ندارد. در سطح فنی، بیشتر برنامه‌های پس‌زمینه گوشی شما اساساً ثابت هستند و سیستم برای یکپارچگی فقط یک اسکرین‌شات از آن‌ها را نمایش می‌دهد و تأثیر آن بر عمر باتری بسیار ناچیز است.

همین امر را می‌توان برای اندروید نیز گفت. درواقع، عملیات بستن برنامه‌های پس‌زمینه، باتری بیشتری مصرف می‌کند تا صرفاً باز گذاشتن آن‌ها. زیرا خاموش‌کردن و راه‌اندازی اولیه یک برنامه درمقایسه با بازگرداندن آن از حالت تعلیق به انرژی بیشتری نیاز دارد.

فدریگی همچنین خاطرنشان می‌کند که بستن برنامه‌های پس‌زمینه کاری برای بهبود عملکرد گوشی شما انجام نمی‌دهد، به همان دلایلی که روی باتری شما تأثیر نمی‌گذارد. iOS به‌طور پیش‌فرض رم آیفون شما را تا حد امکان درحالت بهینه مدیریت می‌کند و بستن برنامه‌های پس‌زمینه چیزی را بهینه‌تر نمی‌کند.

براساس گزارش واشنگتن پست، از نظر حریم خصوصی، بستن برنامه‌ها هم مانع ردیابی شما در شبکه‌های اجتماعی نمی‌شوند. برنامه‌ها همچنان می‌توانند داده‌های شما را جمع‌آوری کنند، حتی اگر بسته باشند؛ و مهم‌تر از آن برخلاف تصور رایج، برنامه‌ها همچنان می‌توانند شما را ردیابی کنند حتی اگر مجبور آن برنامه را force quit کنید.

سوء‌تفاهم اصلی در اینجا این است که خروج  اجباری (force quit) از یک برنامه با خاموش کردن ویژگی «رفرش پس‌زمینه‌ی برنامه» متفاوت است. خاموش‌کردن Background App Refresh در تنظیمات، مطمئن‌ترین راه برای رفع همه این مشکلات است.

آیا بستن برنامه‌های پس‌زمینه آیفون واقعا برای باتری و سرعت گوشی مفید است؟

در رایانه، باز بودن بیش از حد برگه‌ها یا برنامه‌ها می‌تواند سرعت رایانه را کُندتر کند. این بسیار درست است، اما سیستم عامل آیفون اساساً با رایانه متفاوت است. خود اپل هیچ‌گاه این تمایز را روشن نکرد.

اپل هرگز ادعا نکرده است که بستن برنامه‌های پس‌زمینه عملکرد گوشی شما را بهبود می‌بخشد. این شرکت همیشه بی سر و صدا اعلام کرده است که فقط در صورتی که یک برنامه فریز شده باشد، باید آن را force quit کنید.

با این حال هنوز میلیون‌ها نفر روزی چندبار برنامه‌های پس‌زمینه گوشی خود را می‌بندند. این یکی از فراگیرترین اسطوره‌ها در دنیای فناوری است، اما به نظر می‌رسد یک‌بار برای همیشه باید انجام این مراسم پاکسازی آیفون را متوقف کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->