ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تقاضای عضو شورای اسلامی شهر مشهد از مجلس آینده: قانون درآمد‌های پایدار تعیین تکلیف شود

  • کد خبر: ۲۱۳۰۲۰
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
تقاضای عضو شورای اسلامی شهر مشهد از مجلس آینده: قانون درآمد‌های پایدار تعیین تکلیف شود
عضو شورای اسلامی شهر از نمایندگان مجلس آینده خواستار تعیین تکلیف قانون درآمدهای پایدار شد.

به گزارش شهرآرانیوز عضو شورای اسلامی شهر درباره مطالبات شورای شهر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مشهد، گفت: ازجمله این مطالبات از نمایندگان آینده مجلس، بازنگری در مبانی و فرایند تهیه برنامه‌های توسعه شهری و روستایی (طرح‌های جامع هادی و تفصیلی) و وضع قوانین برای استفاده بهینه از ابنیه و زیرساخت‌هایی است که به‌شکل کامل از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ مانند مدارس در دوران کرونا یا مهمان‌سرا‌ها و ورزشگاه‌ها، مساجد و... که در روز‌هایی از سال بی‌استفاده‌اند و می‌توان از آن‌ها به‌شکلی بهینه مثلا برای خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی استفاده کرد.

حمید ضمیری افزود: درباره زمین‌های قول‌نامه‌ای که سال‌هاست گریبان‌گیر شهر‌ها شده‌اند، بی‌هویتی این زمین‌ها، ساخت‌وساز‌ها و انشعابات غیرمجاز از یک‌طرف و مشکلاتی مانند نبود و کمبود تسهیلات بانکی، وجود تعارض مالکیتی که شهرداری‌ها در حل‌وفصل آن‌ها بلاتکلیف‌اند از طرف دیگر، لزوم وجود قوانین جدید برای سنددارکردن این زمین‌ها و املاک را انکارناپذیر کرده است.

مانع‌تراشی برای ساخت‌وساز‌های غیرمجاز

وی افزود: وضع قوانین بازدارنده برای جلوگیری از تخریب باغات در شهر‌ها و وضع قانون جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز که ظرفیت‌های لازم را در اختیار سازمان‌های متولی ازجمله شهرداری قرار دهد، از دیگر مطالبات ماست. امروزه شاهدیم که به‌دلیل نقص قانون، روزبه‌روز به تعداد ساخت وساز‌های غیرمجاز اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تدوین قانون بازدارنده در زمینه تفکیک غیرمجاز زمین‌های کشاورزی بسیار ضروری است، گفت: درباره موضوع مدیریت واحد شهری سال‌هاست که در مجالس دوره‌های گوناگون بحث و گفتگو شده است، اما به‌دلیل نبود مدیریت واحد و یکپارچه، موازی‌کاری‌های متعددی را در شهر‌ها شاهدیم. مردم نیز انتظارات متعددی از شهرداری‌ها دارند، درحالی‌که در چارچوب وظایف شهرداری‌ها نیست.

ضرر و زیان قانون درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه حداقل انتظار از نمایندگان آینده این است که مدیریت واحد شهری را با الگوگیری از کشور‌های پیشرفته دنیا در کشور ما اجرا کنند، بیان کرد: بازنگری در قانون درآمد‌های پایدار که به‌تازگی هم تصویب شده، بسیار ضروری است. قرار بود با تصویب این قانون، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به خودکفایی برسند، ولی وضع این قانون بیشتر باعث کاهش درآمد و ناترازی درآمد شهرداری‌ها شده که لازم است در این قانون بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید از راه‌های دیگر درآمد کسب کنند، تصریح کرد: اتکای بیش از حد به شهرداری‌ها در حوزه درآمد به عوارض صدور پروانه و پایان‌کار، معضل دیگری است که نماینده مجلس برای این مهم، باید پیگیری کند.

عضو شورای شهر بیان کرد: حذف قوانین متعدد و متعارض در زمینه مدیریت شهری از دیگر مطالبات ماست که باید قوانینش پالایش و بازنگری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->