شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها
شهردار مشهد:

تولیت آستان قدس رضوی تصمیم بزرگی گرفت / مقاومتی در خصوص تعطیلی فروشگاه‌ها نداريم

  • کد خبر: ۲۱۴۷۶
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
  • ۱
تولیت آستان قدس رضوی تصمیم بزرگی گرفت / مقاومتی در خصوص تعطیلی فروشگاه‌ها نداريم
شهردار مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: باید قبول کنیم این اتفاقی که حرم مطهر رضوی بسته بشود بسیار اتفاق سختی است و تصمیم به بستن آن بزرگتر و سخت‌تر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا کلایی ادامه داد: من درك ميكنم كه جناب حجت الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی چقدر بايد شهامت داشته باشند و چقدر مسئوليت پذيری شرعي داشته باشد كه چنين تصميمی را بگیرند.

وی افزود: حضرت رضا(ع) صاحب اين شهر است و هرچه داريم از ايشان است، حالا ببینید كسی که متولی حرم حضرت رضا(ع) است با چه دل خونی بايد اين تصميم را بگيرد و واقعا اين یک شهامت بزرگ است و خداوند قطعا كمك مي كند، من باید به نوبه خودم از تصمیم ایشان تشکر کنم.

شهردار مشهد تشریح کرد: در اين اتفاق مردم هم بايد صبر كنند و مسولان بايد شهامت خرج دهند و اگر برعكس اين باشد يعني مردم شهامت خرج دهند و مسئولان صبر كنند فاجعه رخ مي دهد.

کلایی ادامه داد: کاری که آقای مروی انجام دادند یک شهامت و شجاعت بزرگ بود درهای حرم برای حقظ جان زائران و مجاوران درهای بسته شد.

وی گفت: واقعا اينها تصميمات بزرگي است و آن چيزي كه مسئولان استان از دستشان بر آمده انجام دادند و آن را كاملا اجرايي كردند و من به آنها خسته نباشيد ميگويم.

کلائی درباره تعطیلی فروشگاه ها نیز یادآور شد: در ستاد كرونا درباره تعطيلي فروشگاه هاي شهرما بحث شد، برخي از مصاديق هم مصوب شد. قاعده ما اين است كه همه تعطيل كنند به جز موارد ضروري. آن مواردي كه ضروري است مشخص است و مي دانيم و نيازهاي اصلي و اقلام عمومي است و برخي هم غير ضروري كه براي آنها تصميم گيري باید شود.

وی ادامه داد: ما هيچ مقاومتي در خصوص تعطیلی هیچ فروشگاهی نداريم و هر اقدامي كه سبب شود اندكي براي مردم خطر داشته باشد در لحظه براي آن تصميم مي گيريم تا کسی متضرر نشود.

شهردار مشهد افزود: شرایط امروز ما شرایط قرمز و بحرانی است و در این شرایط با کسی که بخواهد برای مردم خطر را افزایش مماشات نداریم. در حال حاضر باید این را بگویم که ظرفیت بیمارستانهای ما در سطح شهر مشهد به سرعت در حال پر شدن است و ما برای اینکه بتوانیم خدمات رسانی به بیماران داشته باشیم باید به تجهیز مکانهای دیگر به تخت بیمارستانی فکر کنیم.

کلائی گفت: سناريوهاي مختلفي درباره پيش بيني تعداد افراد مبتلا در مشهد وجود دارد. ما اميدواريم با زير 10هزار مبتلا موضوع را جمع كنيم اما بازهم مطمئن نيستيم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بازهم مصوبات مديريت شهري در تهران لغو شد، چه می‌کنید گفت: تصميم ستاد است و ما تا به الان يك خط قرمز بيشتر نداشتيم و آن را استاندار هم مدنظر قرار دادند و آن حفظ سلامت مردم است و از حداكثر اختيارات هم در اين موضوع استفاده شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: شما ببینید در گيلان از اين اختيارات استفاده نكردند و ديديم چه شد. اما در عزمي که از آقاي رزم حسینی به عنوان استاندار ديدم که خوشبختانه در ديگر مسئولان استان هم وجود دارد. باید بگویم خراسان رضوی پيشرو در بحث مبارزه با كرونا در کشور بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
تصمیم بسیار خوب وبه موقعی بوده است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->