تامین کامل امنیت در شعبات اخذ رای مشهد و خراسان رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) ۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روند کاهشی آنفلوآنزا در کشور

  • کد خبر: ۲۱۵۶۶۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
روند کاهشی آنفلوآنزا در کشور
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا طی ۲ هفته گذشته که هوا سردتر شده بود روند افزایشی داشت البته این روز‌ها روند بیماری کاهشی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: طی دو هفته گذشته به دلیل سرمای هوا میزان ابتلا به این بیماری افزایشی شده بود، اما این روز‌ها روند کاهشی دارد و طی بازه زمانی دو تا سه هفته دیگر این میزان از همه‌گیری اتفاق نخواهد افتاد و روند آن کاهشی خواهد بود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و برنامه ویژه وزارت بهداشت برای بازرسی‌های بهداشتی، اظهار کرد: برای این ایام بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته است که طی روز‌های آتی اجرا خواهد شد. بر این اساس اماکن مرتبط با طبخ و توزیع غذا بویژه غذا‌های مرتبط با ماه رمضان همچون آش، حلیم، زولبیا و بامیه و ... مورد بررسی و نظارت جدی‌تری واقع خواهند شد.

در همین راستا محسن فرهادی_معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های پایش و نظارت از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از عید فطر ادامه دارد.

به گفته وی، نظارت‌ها به مدت ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب در ایام تعطیل و غیر تعطیل انجام می‌شود. از ۸ شب به بعد نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای و بعد از مراسم افطار تا قبل از سحر بنا به تشخیص مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نظارت‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با آغاز ماه رمضان پایش‌ها در قنادی‌های محلی، مراکز طبخ و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی‌های محلی همچنین کنترل شبانه رستوران‌ها و مراکز تفریحی که پس از مراسم افطار فعال خواهند بود، انجام می‌شود. با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۲ نیز کنترل‌ها بیشتر در سالن‌های آرایشی زنانه و مردانه خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->