۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است
سرخط خبرها

بورل: هر ساعت ۲ مادر در غزه کشته می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۶۱۵۹
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
بورل: هر ساعت ۲ مادر در غزه کشته می‌شوند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی زن، درباره آمار بالای تلفات زنان و کودکان غیرنظامی در جنگ غزه هشدار داد و گفت که هر ساعت ۲ مادر در این باریکه کشته می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، بورل جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: در روز جهانی زن، به زنانی ادای احترام می‌کنم که بیشترین هزینه را برای جنگ غزه می‌پردازند.

وی افزود: ۷۰ درصد تلفات را زنان یا کودکان تشکیل می‌دهند و هر ساعت ۲ مادر کشته می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمار بالای تلفات را یک فاجعه توصیف کرد و خواستار توقف فوری درگیری‌ها شد.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول ۲ هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی‌ها و حامیان آنها ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز جمعه در یکصد و پنجاه و چهارمین روز از تجاوزها به این منطقه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی ۸ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در آن ۷۸ نفر شهید و ۱۰۴ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود که با احتساب شهدای جدید، از هفتم اکتبر تاکنون در نتیجه تجاوزهای صهیونیستی ۳۰هزار و ۸۷۸ فلسطینی شهید و ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۷۲ درصد قربانیان تجاوز به غزه، زنان و کودکان هستند. طبق اعلام این وزارتخانه، ۶۰ هزار زن باردار در این باریکه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->