تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
سرخط خبرها

تعویق دوباره سفر ماکرون به اوکراین

  • کد خبر: ۲۱۶۶۵۵
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
تعویق دوباره سفر ماکرون به اوکراین
دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سفر امانوئل ماکرون به اوکراین یک بار دیگر به تاخیر افتاده در هفته‌های بعدی انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این سومین بار از ماه فوریه تاکنون است که سفر برنامه‌ریزی شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به اوکراین به تاخیر می‌افتد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در ماه فوریه به اوکراین رفته و در جریان این سفر یک توافق امنیتی دوجانبه را با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی خود امضا کند. این تاخیر در پی سفر زلنسکی به پاریس در آن ماه برای انعقاد این توافق صورت گرفت.

دیپلمات‌ها بعدا تاریخ دومی را برای این سفر ماکرون به اوکراین اعلام و تاکید کردند که در ابتدای مارس انجام می‌شود که بعدا به اواخر هفته جاری موکول شد.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای که بعد از گفت‌وگوی تلفنی این دو رهبر در اوایل روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد: «این دو رئیس دولت در این گفتگو توافق کردند در تماس نزدیک، به‌ویژه برای هماهنگ کردن سفر رئیس جمهور فرانسه به اوکراین که می‌بایست در هفته‌های آینده برگزار شود، باقی بمانند.»

این تاخیر چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که ادعا می‌شود یک موشک روسی با فاصله چند صد متری رئیس‌جمهور اوکراین و نخست‌وزیر یونان در اودسا فرود آمده و به زیرساخت‌های بندری شهر اودسا برخورد کرده است. ماکرون همچنین قرار بود سفری به اودسا داشته باشد.

ماکرون در هفته‌های اخیر موضعی تند علیه روسیه اتخاذ و مسکو را به رفتار تهاجمی‌تر در قبال فرانسه و اروپا متهم کرده و همچنین تهدید کرده که مسکو باید در جنگ اوکراین شکست بخورد.

او اوایل اسفند پیشنهاد جنگ‌طلبانه اعزام سربازان غربی به اوکراین را مطرح کرد و از اروپایی‌ها خواست اقدامات فوری‌تر را برای کمک به اوکراین انجام دهند، اما با واکنش منفی بسیاری از متحدان غربی خود روبرو شد.

به نوشته رویترز، دو منبع دیپلماتیک گفتند ریاست جمهوری فرانسه در حال بررسی گسترش ابعاد سفر پیش روی ماکرون به اوکراین و شامل شدن حضور چند تن دیگر از سران دولت‌های غربی به همراه ماکرون در این سفر به جای اجرای یک سفر دوجانبه ساده است و هدف از این پیشنهاد نشان دادن اتحاد در میان متحدان غربی و همبستگی آنها در قبال اوکراین است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->