۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست

  • کد خبر: ۲۱۷۷۷۳
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست
رئیس پلیس راهور گفت: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته‌ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جوانی جمعیت مطرح است

به گزارش شهرآرانیوز، سردار مؤمنی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ٨٠ درصد تصادفات در اثر ۴ عامل اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم توجه به جلو  و خستگی و خواب‌آلودگی است گفت: هر چند که آزادراه‌ها امن‌ترین راه‌های کشور هستند و این مسیرها در ایران هم از استاندارد ایمنی بالایی برخوردارند اما همچنان تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در آزادراه‌های کشور زیاد است که دلیل اصلی آن سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی  است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در پویش چشم به راهیم این موضوع به مردم تاکید شود که برنامه فشرده نداشته باشند که منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود، گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تصادفات این است که رانندگان برای جبران زمان از دست رفته با سرعت رانندگی می‌کنند و همین عامل افزایش تصادفات می‌شود و امیدواریم در این زمینه‌ها رانندگان همکاری کنند تا با اصلاح رفتارها تصادفات کاهش پیدا کند. 

رئیس پلیس راهور  با بیان اینکه متاسفانه در نوروز ١۴٠٢ میزان تصادفات افزایش یافت و  ١٢١٧ نفر در تصادفات کشته شدند و بیشترین آمار فوتی مربوط به این نوروز بود، ادامه داد: طبق آمار ١١ ماهه امسال که روز گذشته پزشکی قانونی اعلام کرد تعداد کشته‌های تصادفات بیش از ١٨ هزار و ۵٠٠ نفر بوده است. 

سردار مومنی  با بیان اینکه  تمرکز ما برای مدیریت ایمنی سفر در محدوده ٣٠ کیلومتری شهرهاست، گفت: چراکه تصادفات در این محدوده‌ها به دلیل تراکم جمعیت و افزایش خستگی رانندگان افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف گفت: متاسفانه جرائم بازدارنده نیستند و باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. 

او بیان کرد: البته بیش از ٩٠ درصد رانندگان قانونمند رانندگی می‌کنند اما همان ١٠ درصد بسیار اثرگذار هستند چراکه در رانندگی حتی یک اشتباه یک حادثه رقم می‌زند و اولین اشتباه آخرین اشتباه است. 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش مبلغ جرائم رانندگی هستیم، ادامه داد: رانندگان خاطی باید تاوان سنگینی بدهند چراکه راننده متخلف جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد و باید در نظر گرفت که جریمه جزو سبد خانوار نیست که مانع از افزایش مبلغ جرائم شویم و اگر افزایش پیدا کند باعث می‌شود، تصادفات کمتری رخ دهد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته‌ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جوانی جمعیت مطرح است. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ درصد کشته‌ها در سن ٢٠ تا ۶٠ سال هستند که این گروه سنی کار در کشور بوده و همچنین بخشی از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->