سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

هیچ‌یک از تجهیزات بازی مهدهای کودک خراسان رضوی مجوز بهره‌برداری ندارد

  • کد خبر: ۲۱۷۷۸۴
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
هیچ‌یک از تجهیزات بازی مهدهای کودک خراسان رضوی مجوز بهره‌برداری ندارد
معاون نظارت بر اجرای اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در هیچ مهدکودکی تجهیزات بازی استاندارد نصب نشده، زیرا مجوز بهره‌برداری ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد فیروزآبادی درخصوص ایمنی شهربازی‌های استان اظهار کرد: زمین‌های بازی مستقر در پارک‌ها و بوستان‌ها، مهد‌های کودک تحت نظر آموزش‌وپرورش، پارک‌های آبی، پارک بازی تله‌کابین و سایر اماکن را در مجموع شهربازی در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ما حدود ۳۰۰ مکان شهربازی اعم از بزرگ مانند پارک ملت و یا دستگاه نصب شده در پاساژ داریم، عنوان کرد: در این ۳۰۰ مکان ۲۸۰۰ تجهیز شهربازی نصب است که از این تعداد حدود ۲۶ تجهیز استاندارد ندارد و ما از فعالیت آنها ممانعت به عمل می‌آوریم و پلمب می‌کنیم. 

۹۹ درصد تجهیزات شهربازی‌ها استاندارد است

فیروزآبادی افزود: در حوزه شهربازی وضعیت بسیار خوبی داریم. ۹۹ درصد تجهیزات ما استاندارد دارد و مشکلی وجود ندارد. اگر تجهیزات شهربازی مشکلی داشته باشد و استاندارد نباشند، از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود. 

معاون نظارت بر اجرای اداره کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بازرسان ما با مراجعه به مکان شهربازی تجهیزات را بررسی می‌کنند، اگر تجهیزی استاندارد نباشد با پلمب کردن تجهیز مانع از فعالیت آن می‌شوند. این کار در طول سال به صورت پویا ادامه پیدا می‌کند. ما هر هفته و هر روز تجهیزات را چک می‌کنیم.

بیش از ۹۰ درصد تجهیزات زمین‌های بازی پارک‌ها استاندارد نیست

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی ما با شهرداری و آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: در زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌ها حدود ۲۸۰۰ تجهیز نصب شده است. بیش از ۹۰ درصد تجهیزات زمین‌های بازی پارک‌ها استاندارد نیست. متاسفانه در این حوزه همکاری لازم توسط شهرداری انجام نمی‌شود و امکان پلمب کردن تجهیزات داخل پارک نیز وجود ندارد.

فیروزآبادی اضافه کرد: شهرداری‌ها در این زمینه موظف هستند. مکاتبه زیادی نیز انجام شده و اخطار دادیم که تجهیزات زمین‌های بازی را استانداردسازی کنند، اما تنها دو یا سه منطقه شهرداری به صورت نسبی همکاری می‌کنند و یک منطقه بسیار عالی همکاری کرده است، سایر مناطق همکاری لازم را ندارند.

معاون نظارت بر اجرای اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در مهد کودک‌ها وضعیت از این بدتر است. متاسفانه آموزش‌وپرورش هیچ فشاری به این مهد‌های کودک نمی‌آورد. با وجود اینکه مهد‌های کودک انتفاعی و درآمدزا هستند، اما باز هم همکاری لازم برای افزایش استاندارد انجام نمی‌شود. ما پیگیری‌های جدی را در روز‌های پایانی سال و اوایل سال آینده خواهیم داشت و به سازمان بازرسی منعکس خواهیم کرد، کمااینکه تاکنون اخطار‌ها را دادیم، اما ترتیب اثر داده نشده است.

هیچ کدام از تجهیزات بازی مهد‌های کودک مجوز بهره‌برداری ندارند

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم آموزش‌وپرورش این مساله را جدی‌تر بگیرد و نسبت به استانداردسازی مهد‌های کودک اقدام کند. در حال حاضر ۷۰۰ مهد کودک داریم که ۱۴۰۰ تجهیز دارند، اما هیچ کدام از تجهیزات مستقر در مهد‌های کودک مجوز ندارند. ممکن است بازرسی شوند و نتیجه این باشد که تجهیز استاندارد است، اما مجوز بهره‌برداری سالانه ندارند، بنابراین نمی‌توانیم در مورد استاندارد بودن آنها هیچ‌گونه اظهار نظری کنیم.

فیروزآبادی بیان کرد: در حال حاضر در هیچ مهد کودکی تجهیز استاندارد نصب نشده؛ زیرا مجوز بهره‌برداری ندارند. برای حمایت از نسل فردا باید امروز تلاش کنیم و الان باید با استانداردسازی تجهیزات مستقر در پارک‌ها و مهد‌های کودک جلوی حوادث را بگیریم. ما نیز در تلاش هستیم تا پوشش استانداردسازی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->