حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو در غرب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۷۸۱۱
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو در غرب خراسان رضوی
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در غرب استان خراسان رضوی امسال با افزایش ۱۸ درصدی مواجه بوده است

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد شوریده یزدی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی انجام شده توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه سبزوار امسال در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رتبه ۷ کشور را در زمینه اهدای عضو از آن خود کرده است و با شاخص (PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی منطقه، مقدمات اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی فراهم شد که با توجه به اینکه امکان برداشت عضو از مبتلایان به مرگ مغزی در سبزوار امکانپذیر نیست، بیماران مرگ مغزی بعد از معرفی به واحد فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعضای آنان در بیمارستان "منتصریه" به بیماران نیازمند عضو پیوند زده می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه اعضای بیماران مرگ مغزی سبزوار در سال جاری به ۴۲ بیمار نیازمند به عضو به صورت رایگان اهدا و پیوند شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص سه مورد قلب، ۱۸ مورد قرنیه چشم، ۱۱ مورد کبد، ۱۴ مورد کلیه، ۱۰ مورد پوست و یک مورد پانکراس به بیماران نیازمند عضو اهدا شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->