خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۸۸۸۷
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۱۵ فقره حادثه طبیعی به شکل سیل، آتش سوزی، بارش سنگین برف، خشکسالی و وقوع توفان گردوغبار و آلودگی هوا در استان ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش شهرآرانیوز سید رضا عباسی نیشابوری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۶ حادثه طبیعی از قبیل سیل، زلزله، برف، سرما و مسایل ناشی از افت فشار گاز ثبت شد که مهم‌ترین آنها سیل مرداد ماه کلات و درگز و سرما و افت فشار گاز در زمستان این سال بود.

وی ادامه داد:پارسال هیچ فوتی در جریان حوادث طبیعی در استان نداشتیم و این در حالی بود که در جریان حوادث طبیعی سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۳ نفر جان باختند که ۱۰ نفر از آنان در سیل مرداد ماه اطراف مشهد کشته شدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال عمده حوادث طبیعی شامل گرد و غبار و آلودگی هوا، خشکسالی و بارش برف نیمه بهمن ماه و ایام انتخابات در ۱۱ اسفند ماه بود که در جریان بارش برف ۱۴ بهمن ماه به حدود هزار نفر در پیست اسکی شیرباد امداد رسانی شد.

عباسی نیشابوری با اشاره به کاهش حوادث طبیعی در استان افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع حوادث طبیعی به ویژه سیل و خشکسالی ۳۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، زیربنایی و مسکونی استان خسارت وارد شد که این رقم پارسال ۳۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بود که در بخش کشاورزی و خشکسالی بود.

وی اضافه کرد: با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شاهد بارش ۹۳ میلیمتری باران در خراسان رضوی بودیم که این رقم در مدت مشابه سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۸۸ میلیمتر باران بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل کاهش حوادث طبیعی و به تبع آن کاهش خسارت در حوزه حوادث ناشی از سیل انجام اقداماتی نظیر لایروبی رودخانه‌ها بوده است.

عباسی ادامه داد: پارسال و همچنین دربخشی از سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها توسط شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی لایروبی و ۵۵۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه‌های استان نیز رفع تصرف شد که نتایج این اقدامات می‌تواند به نوعی از دلایل کاهش اثرات سیلاب‌ها در سال گذشته باشد هرچند اعلام دقیق‌تر دلایل کاهش اثرات بلایای طبیعی نیازمند مطالعات کارشناسی بیشتر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->