سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۱۸۹۳۳
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری گفت: به دلیل استفاده بیشتر زائران و مجاوران از اتوبوس، افزایش بهای بلیت اوایل اردیبهشت‌ماه و برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

به گزارش شهرآرانیوز موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در خصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بلیت مترو را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش دادیم، اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به ۱۲۰۰ تومان بازگرداندیم.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان و به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل اینکه زائران و مجاوران بیشتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، اعلام کردیم افزایش بهای بلیت اتوبوس از اوایل اردیبهشت‌ماه اعمال شود، اما برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس ۲ سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نرخ تورم ۴۷ درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا ۴۷ درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان ۲۵ درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید ۴۰۰۰ تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کردیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->