اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد
سرخط خبرها

زلنسکی: اگر آمریکا کمک نکند، باید عقب‌نشینی کنیم

  • کد خبر: ۲۱۹۲۵۳
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۵
زلنسکی: اگر آمریکا کمک نکند، باید عقب‌نشینی کنیم
رئیس جمهوری اوکراین گفت که اگر کمک‌های نظامی آمریکا به کیِف نرسد ارتش کشورش مجبور خواهد شد در مقابل روسیه عقب‌نشینی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه‌ای با واشینگتن‌پست، که جمعه شب منتشر شد، اظهار کرد: اگر حمایت آمریکا نباشد، یعنی اینکه سامانه دفاع هوایی، موشک‌های پاتریوت و مختل‌کننده‌های تسلیحات الکترونیکی و گلوله‌های ۱۵۵میلیمتری توپ نداریم.

وی افزود: این به‌معنای عقب‌نشینی قدم‌به‌قدم ما با گام‌های کوچک خواهد بود. باید تلاش‌کنیم که راهی برای جلوگیری از عقب‌نشینی پیدا کنیم.

در همین حال، الکساندر سیرسکی، که به‌تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شده است، گفت: روسیه شش‌برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرتِ آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروهای ما و از‌دست‌دادن مواضعمان می‌شود.

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است که بسته کمک نظامی ۶۰میلیارددلاری به کِیف را تصویب کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در حالی که ارائه بسته‌های کمکی واشینگتن به کیِف به‌علت مخالفت کنگره به بن‌بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.

مجلس نمایندگان، که تحت‌کنترل جمهوری‌خواهان است، کمک ۶۰میلیارددلاری به اوکراین را مسدود کرده و دولت جو بایدن هشدار داده است که بسته اخیر ۳۰۰میلیون‌دلاری تنها چند هفته دوام خواهد آورد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما مصمم هستیم که منابع موردنیاز اوکراین را برای مقاومت در برابر تجاوزات روسیه فراهم کنیم.

واشینگتن هفته گذشته از یک بسته ۳۰۰میلیون‌دلاری کمک به اوکراین خبر داد، اما آستین گفت که این کمک تنها به‌دلیل صرفه‌جویی در خریدهای اخیر امکان‌پذیر شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->