سرخط خبرها

هدیه سازمان سینمایی به سینماگران به‌ مناسبت عید فطر

  • کد خبر: ۲۲۰۶۳۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
هدیه سازمان سینمایی به سینماگران به‌ مناسبت عید فطر
رئیس سازمان سینمایی به مناسبت عید سعید فطر از اهدای بیش از ۲۵۰۰ هدیه معیشتی به خانواده سینما خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌گفته محمد خزاعی، فهرست این سینماگران واجد شرایط، توسط سازمان سینمایی با هماهنگی هیئت‌مدیره خانه‌ سینما تهیه شده که بیماران خاص و نیز سینماگران را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های لحاظ‌شده در این بسته حمایتی گفت: طی چهارماهه گذشته، این دومین بسته معیشتی است که از سوی سازمان سینمایی برای تعدادی از سینماگران و اعضای صنوف پیش‌بینی می‌شود و این هدیه معیشتی برای بیماران خاص به تعداد ۱۷۵ نفر، اعضای صنوف به تعداد ۲۲۲۸ نفر و خانواده مرحومان به تعداد ۱۱۱ نفر در نظر گرفته شده است.

خزاعی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، پنج نوبت، بسته معیشتی به خانواده سینما تعلق گرفته است، افزود: سه مرحله اول در سال ۱۴۰۱ توسط صندوق اعتباری هنر، صورت گرفته است و مرحله چهارم هم‌زمان با شب یلدا توسط سازمان سینمایی واریز شده و در مرحله پنجم به مبلغ ۲ تا ۵ میلیون تومان به مناسبت عید سعید فطر واریز خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظر به شرایط اقتصادی، بسیاری از سینماگران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که یکی از ماموریت‌های اصلی ما در سال جاری، تمرکز بیشتر و رسیدگی به این‌گونه امور خواهد بود.

به گفته وی، این‌گونه حمایت‌ها ناکافی و مقطعی است و معتقدیم سینما، به زیرساخت‌های پایدار در زمینه توسعه اشتغال و ارتقای معیشت نیاز دارد که این مهم، در پرتو همدلی، همگرایی و همکاری بیشتر محقق می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: اشتغال و معیشت مهم‌ترین دغدغه سازمان سینمایی کشور بوده و لازم است با هم‌اندیشی همه صنوف سینمایی به طرح‌های مشترک، جامع و پایدار برسیم.

وی ضمن تشکر از هیئت‌مدیره خانه‌ سینما به‌خاطر پیگیری و سامان‌دهی افراد واجد شرایط در این طرح، بیان کرد: جا دارد از خیّران عزیزی که در این زمینه ما را یاری رسانده‌اند نیز قدردانی کنم.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->