نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

مرد انگلیسی دویدن در تمام طول قاره آفریقا را به پایان رساند

  • کد خبر: ۲۲۰۹۵۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
مرد انگلیسی دویدن در تمام طول قاره آفریقا را به پایان رساند
پس از طی بیش از ۱۶ هزار کیلومتر در ۳۵۲ روز در ۱۶ کشور، «راس کوک» چالش بزرگ دویدن در طول قاره آفریقا را تکمیل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مرد ۲۷ ساله بریتانیایی بعد از ظهر یکشنبه، از خط پایان در تونس عبور کرد و با برگزاری یک مهمانی خیریه مبلغ ۶۰۰ هزار پوند جمع‌آوری‌شده را جشن گرفت.

دستاورد او که گمان می‌رود اولین کسی است که از جنوب به شمال آفریقا دویده است، آنجایی مهم‌تر می‌شود که مشکلات عمده‌ای که در طول این مدت گریبانگیرش شده مانند مورد سرقت مسلحانه قرارگرفتن در آنگولا یا گروگان گرفته‌شدن توسط چند مرد در کنگو را مرور کنیم. او همچنین در طول این سفر از لحاظ سلامت دچار مشکل شد و بار‌ها در زمینه عبور از مرز کشور‌ها مشکل ویزا پیدا کرد.

مرد انگلیسی دویدن در تمام طول قاره آفریقا را به پایان رساند

۲۲ آوریل ۲۰۲۳ بود که کوک از جنوبی‌ترین نقطه کشور آفریقای جنوبی یعنی «دماغه آگولهاس» به راه افتاد و زمانی که او از خط شمالی‌ترین نقطه تونس یعنی «راس آنجلا» عبور کرد، مسافتی معادل حدود ۳۷۶ ماراتن را دویده بود.

کوک در آخرین مرحله دویدن خود با حامیانی همراه بود که پس از پیگیری سفر او در رسانه‌های اجتماعی با پست‌هایی که میلیون‌ها بار بازدید شده بود، از حرکت او اطلاع پیدا کرده بودند.

او با تشویق‌های مردم حاضر در محل از خط پایان سفر خود عبور کرد و به دریا پرید و در اولین مصاحبه خود اعلام کرد که کمی خسته است!

او در ادامه به خبرنگار اسکای نیوز که در محل حاضر بود گفت: به زبان آوردن احساسم خیلی سخت است. ۳۵۲ روز در جاده بودم و مدتی طولانی را بدون دیدن خانواده‌ام گذراندم و بدنم درد زیادی دارد، اما شکایتی ندارم.

پول جمع‌آوری‌شده توسط کوک به مؤسسه خیریه «رانینگ» که برنامه‌های دویدن و سلامت روان را برای جوانانی که بی‌خانمان هستند و مشکلات پیچیده دارند، ارائه می‌کند و همین‌طور مرکز «سندبلاست» که در آگاهی‌بخشی از وضعیت مردم قوم صحراوی تلاش می‌کند، اهدا شد.

مرد انگلیسی دویدن در تمام طول قاره آفریقا را به پایان رساند

در طول این مسیر سخت، کوک در میان جنگل‌های بارانی و رشته‌کوه‌ها دوید و صحرا‌های سوزانی را پشت سر گذاشت. در روز دویستم سفر، او مسافت پیموده‌شده روزانه خود را به توصیه پزشکان در نیجریه کاهش داد. او در این رابطه می‌گوید: چند روز طول کشید تا چند عکس پزشکی از بدن خود بگیرم. هیچ آسیبی به استخوانم وارد نشده بود؛ پس جای بهانه‌ای نبود و چند عدد مسکن بسیار قوی گرفتم و دوباره به جاده زدم.

یکی از مشکلاتی که برای کوک در این مسیر به وجود آمد، مشکل ویزا برای واردشدن به کشور الجزایر بود که بعد از ویدئویی که در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و توسط ۱۱ میلیون نفر دیده شد، سفارت الجزایر در بریتانیا اعلام کرد که به او ویزای حسن‌نیت داده و مشکلش برطرف شد.

قبل از شروع چالش خود، کوک گفته بود: من یک جوان کاملاً معمولی هستم؛ بنابراین اگر بتوانم این کار را انجام دهم، امیدوارم مردم متوجه شوند که می‌توانند به هر طریقی هر تغییری که بخواهند در زندگی خود اعمال کنند. برای ۹۹ درصد مردم، قرار نیست این تغییر، دویدن در سراسر قاره آفریقا باشد، اما ممکن است آن‌ها انگیزه بگیرند کمی بیشتر به دنبال رؤیا‌های خود باشند.

او این چالش را «سخت‌ترین چالش زندگی، اما افتخاری بی‌نظیر» لقب داد و افزود: در هر کشوری که بودم، با افرادی ملاقات کردم که به‌طرزی باورنکردنی و با عشق و مهربانی از من استقبال کرده‌اند. روح انسان چیز زیبایی است.

کوک با انجام چنین‌چالش‌هایی غریبه نیست. موارد قبلی او شامل دویدن از استانبول تا لندن، زنده‌به‌گورشدن به مدت یک هفته و سریع‌ترین ماراتن با کشیدن ماشین بوده است.

الکس ایگل، دوست کوک و یکی از بنیان‌گذاران مؤسسه خیریه رانینگ، جایی که کوک قبل از شروع پروژه دویدن آفریقای خود به عنوان مربی در آنجا با جوانان کار می‌کرد، گفت: بدیهی است که شنیدن اینکه او می‌خواهد این کار را انجام دهد، عجیب‌وغریب بود؛ اما همه ما فکر می‌کردیم که او می‌تواند این کار را به انجام برساند. او مردی مصمم است و مردی است که می‌تواند بر مسائل مختلف غلبه کند؛ مانند بسیاری از جوانانی که با آن‌ها کار می‌کنیم که بر چالش‌های دشوار در زندگی خود غلبه کرده‌اند.

ایگل اعتراف می‌کند گاهی نگران کوک می‌شده، اما هر زمان که آن‌ها صحبت می‌کردند وی را با روحیه‌ای کاملاً مثبت می‌یافته است. او اضافه می‌کند: همیشه وقتی در طول این سفر با او صحبت می‌کردم، این احساس را داشتم که انگار یک قدم از هدف اولیه‌اش نیز جلوتر است. او واقعاً برای این تجربه‌ای که به دست آورده سپاسگزار بود، مخصوصاً برای آن همه افرادی که در کشور‌های مختلف ملاقات کرده بود. سپاسگزاربودن همیشه جزو شخصیت او بوده است.

ایگل در خصوص کار بزرگی که کوک انجام داده می‌گوید: شاید از دیدن عکس‌های وضعیت پا‌های او حالتان بد شود، چون وحشتناک است. شاید فقط بشنوید که شخصی چنین‌کاری کرده است، اما بزرگی کار او را نمی‌توان درک کرد. نه‌فقط از لحاظ فیزیکی بلکه باید از لحاظ روانی به شکل فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار قدرتمند باشید. اینکه هر روز صبح از خواب بلند شوید و به خود این انگیزه را بدهید که چنین‌کار طاقت‌فرسایی را ادامه دهید، می‌تواند برای هر فردی الهام‌بخش باشد.

مؤسسه خیریه آن‌ها در زمان بازگشت کوک به انگلیس، برنامه‌ای برای حضور وی در دوی ماراتن شهر لندن با حضور جوانان دیگر این مؤسسه تدارک دیده و کوک در کنار دیگرجوانان این مؤسسه، در این مسابقه دوی ماراتن شرکت خواهد کرد؛ کاری که ایگل معتقد است برای کوک مثل یک پیاده‌روی ساده در پارک خواهد بود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->