ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

ساختمان‌های اداری دارای برچسب انرژی می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۱۷۶۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
ساختمان‌های اداری دارای برچسب انرژی می‌شوند
طبق اعلام توانیر، ناترازی عرضه و مصرف برق در تابستان اهمیت توجه به مصرف بهینه برق را دوچندان ساخته که یکی از راهکارهای موثر در مصرف بهینه برق انجام فرآیند ممیزی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رجبی مشهدی در حالی این دستور را به منظور پیشگام شدن صنعت برق در صدور برچسب انرژی برای ساختمان های اداری برق صادر کرده  که با گذشت بیش از یک دهه از ابلاغ استاندارد ملی ١٤٢٥٤ در خصوص تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی در تمامی ساختمانهای اداری کشور، این امر آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده بود.
طبق اعلام توانیر، ناترازی عرضه و مصرف برق در تابستان اهمیت توجه به مصرف بهینه برق را دوچندان ساخته که یکی از راهکارهای موثر در مصرف بهینه برق انجام فرآیند ممیزی است.

ممیزی انرژی برای شناسایی ناکارآمدیها، فرصتهای صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود کارایی انجام می شود و نقش مهمی در شناسایی فرصت های بالقوه صرفه جویی انرژی در ساختمانها ایفا می کند.
براین اساس شرکت توانیر طی ابلاغیه ای با امضای مدیرعامل این شرکت، به تمامی شرکتهای زیرمجموعه در این مسیر پیشگام شده و طی آن مقرر کرد که انجام ممیزی و اخذ برچسب انرژی برای کلیه ساختمانهای اداری این شرکتها تا پایان اردیبهشت تکمیل شود.

با نهایی شدن این فرایند، آگاهی از رتبه مصرف انرژی این ساختمانها، راهکارهای صرفه جویی انرژی نیز شناسایی شده و عملیاتی خواهند شد. این اقدام می تواند به عنوان الگویی برای کلیه ساختمانهای اداری در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->