سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل

  • کد خبر: ۲۲۳۲۵۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
رئیس‌جمهور سابق برزیل که بار‌ها در این کشور آشوب به پا کرده است، مجددا خواستار تظاهرات حامیان خود شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ژائیر بولسونارو در بحبوحه رویارویی بین سیستم قضایی این کشور و ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و مالک پلتفرم به دلیل اطلاعات نادرست منتشر شده در پلتفرم ایکس درباره برزیل، از هواداران خود خواست تا امروز یکشنبه در کوپاکابانا با بهانه دفاع از آزادی بیان، که به نظر او در معرض تهدید است، تظاهرات کنند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته ناظران، تظاهرات در ساعت ده صبح به وقت برزیل در ساحل معروف ریودوژانیرو، دو ماه پس از اولین تظاهرات سازماندهی شده توسط بولسونارو و حامیانش در ۲۵ فوریه در سائوپائولو، که حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را گرد هم آورد، آغاز می‌شود. 

بولسونارو که از حزب راست افراطی است در یک کلیپ ویدئویی که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ادعا کرد: تمام جهان از خطر آزادی بیان ما آگاه هستند. بیایید بدون پوستر یا بنر برای دفاع از دموکراسی و آزادی خود به طور مسالمت آمیز کار کنیم. 

بولسونارو (۶۹ ساله) از زمانی که ایلان ماسک مالک پلتفرم X، در اوایل آوریل به الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل حمله کرد، به بهانه آزادی بیان برای جمع کردن حامیان خود استفاده کرد.

در سال‌های اخیر یک قاضی برزیلی دستور داده است حساب‌های اینفلوئنسر‌ها در جنبش‌های فوق محافظه‌کار برزیل مسدود شود تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری به عمل آید.

ماسک که نزدیکی خود به بولسونارو را پنهان نمی‌کند، قاضی را یک دیکتاتور توصیف کرد و خواستار برکناری او شد.

از سوی دیگر، قاضی تحقیقاتی را آغاز کرد و ماسک را به استفاده مجرمانه از پلتفرم X متهم و برای هر حسابی که دوباره فعال می‌شد جریمه اعمال کرد.

پیش از این حامیان بولسونارو که به عنوان شبه نظامیان دیجیتال معرفی می‌شوند، برای دفاع از رئیس‌جمهور سابق برزیل اطلاعات نادرستی را در پلتفرم ایکس منتشر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->