پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جهش تولید و مشارکت مردم، لازم و ملزوم هم

  • کد خبر: ۲۲۳۳۶۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
جهش تولید و مشارکت مردم، لازم و ملزوم هم
از سال۱۳۸۳ که با شعار پاسخگویی مسئولان آغاز شد، راه برون‌رفت از تحریم و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، تقویت همین تفکر بود و اینکه مشارکت مردم به‌عنوان مهم‌ترین ارکان نظام مطرح بوده است و لازمه موفقیت در عرصه معیشت و اقتصاد جامعه، مشارکت مردم و جهش تولید است.

همواره این تفکر وجود دارد که هدف از نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب چه فلسفه‌ای را به‌دنبال دارد. این مسئله درواقع نقشه راهی است که باید مسئولان روی آن متمرکز شوند تا با دوراندیشی، نقیصه‌های احتمالی آتی یا جاری رفع شود. از سال۱۳۸۳ که با شعار پاسخگویی مسئولان آغاز شد، راه برون‌رفت از تحریم و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، تقویت همین تفکر بود و اینکه مشارکت مردم به‌عنوان مهم‌ترین ارکان نظام مطرح بوده است و لازمه موفقیت در عرصه معیشت و اقتصاد جامعه، مشارکت مردم و جهش تولید است.

 این رابطه نیز بدون مشارکت محقق نمی‌شود و نابودی هر کدام، شکست در دیگری را رقم خواهد زد. امروز باید سؤال کنیم که آیا هدف، رسالت و فلسفه نام‌گذاری سال‌ها در ابتدای سال، فقط دستور به چاپ شعار سال و تغییر لوگو در صدر نامه‌ها و تشکیل کارگروه نمادین شعار سال و در‌نهایت مصاحبه‌هایی در این خصوص است؟ امروز اگر مشکلاتی درباره معیشت و مشکلات اقتصادی است، همین نگاه است که اقدام و عمل در آن محسوس نیست.

برای سنجش تحقق شعار۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» باید خروجی کارگروه‌های کشوری و استانی اعلام و منتشر شود، ضمن اینکه باید کار آسیب‌شناسی شود و بدانیم که چه کرده‌ایم و نرخ چه محصولات و خدماتی را ثابت نگه داشته‌ایم؟ آیا کارگران سهم مسکن و درمان، معیشت و آموزش را در دستمزدشان لمس کرده‌اند. چه اقداماتی در انتصاب مدیران متخصص و متعهد (فراجناحی) انجام داده‌ایم؟ 

در‌راستای نیل به شعار سال، کارنامه کیفی حوزه روابط کار، اجرای سه‌جانبه‌گرایی در تدوین و تنقیح و تلخیص قوانین و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، ایجاد و توسعه و صیانت از اشتغال، اجرای صحیح ماده۴۱ قانون کار در‌خصوص دستمزد، افزایش قدرت خرید کارگران، کاهش نرخ بیکاری و حوادث ناشی از کار، استانداردسازی محیط کار، صیانت از نیروی کار، افزایش کیفی تشکیلات کارگری برمبنای اصل ۱۰۴ قانون اساسی و... توصیه می‌شود. 

باید آمار‌های دقیق توسط مرجع رسمی (مرکز آمار ایران و بانک مرکزی) اعلام شود و آمار‌های تولیدی وزارتخانه‌ها در مصاحبه‌های سفارشی نیز کنار گذاشته شود. می‌خواهم به‌عنوان یک فعال کارگری اعلام کنم زمانی که هدف‌گذاری از‌سوی رهبر معظم انقلاب برای برون‌رفت و ریل‌گذاری صحیح و کارشناسی برای معضلات و مشکلات جامعه مطرح می‌شود، مسئولان بی‌تفاوت و با نگرش سطحی از کنار آن نگذرند، چراکه مردم مشکلات را با گوشت و پوستشان درک می‌کنند. 

تا زمانی که مردم در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی نکنند، بخش اول شعار جهش تولید اتفاق نخواهد افتاد. اکنون منتظریم که عملکرد دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه‌قضائیه در تحقق شعار سال و محوریت بند۵ اصل۱۵۶ قانون اساسی در تحقق شعار سال و برایند آن برای مردم محسوس باشد تا برای تمکین شعار سال۱۴۰۳ آماده باشیم. کارگران از ابتدای انقلاب تاکنون آمادگی خود را در اقدام و عمل اعلام و هزینه‌هایش را پرداخت کرده‌اند.

امروز مسئولان مؤثر اگر اراده‌ای به تحقق شعار سال داشته باشند، باید بداند توسعه اقتصادی جدیدترین و قدرتمندترین سلاح برای عملکرد است. باید به مردم و ظرفیت‌های اقتصادی تکیه کنند تا شاهد رشد و قدرت پایدار اقتصادی در منطقه باشیم و این مهم تضمینی است برای استقلال و خودکفایی و انضباط اقتصادی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->