حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تهیه آبمیوه تازه برای بیماران کرونایی توسط دو بانو از مشهد

  • کد خبر: ۲۲۳۸۹
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
تهیه آبمیوه تازه برای بیماران کرونایی توسط دو بانو از مشهد
دو بانوی مشهدی روزانه برای بیماران مبتلا به کرونا و پرسنل بیمارستان‌های درگیربا این بیماری، آبمیوه طبیعی و مواد خوراکی تهیه کرده و به این بیمارستان‌ها هدیه می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ به روز‌های جنگ تحمیلی شبیه کرده است و دوباره فرهنگ حماسه آفرینی، روحیه مشارکت، همکاری و محبت را در بین مردم قوت بخشیده است گواه این مدعا اخبار متنوعی است که هر روز از طریق رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم.

در همین خصوص باخبر شدیم دو بانوی مشهدی به نام فاطمه حاجی وثوق کارمند صدا و سیمای خراسان رضوی و زهرا موفق فرهنگی بازنشسته، آستین همت را بالا زده‌اند و از طریق اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، آبمیوه طبیعی و مواد خوراکی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا و پرسنل بیمارستان‌های درگیربا این بیماری را تهیه می‌کنند.

فاطمه حاجی وثوق، در رابطه با این اقدام خداپسندانه اظهار کرد: ما در ابتدا با یکی از پزشکان بیمارستان شریعتی مشورت کردیم و متوجه شدیم چیزی که بیشتر از همه برای بیماران کرونایی نیاز است و کاری برای رفع این کمبود انجام نشده، نیاز آن‌ها به آبمیوه تازه و طبیعی است چرا که این بیماری بدن را ضعیف می‌کند و تغذیه سالم و مقوی یکی از نیاز‌های اصلی این بیماران است.

وی با بیان اینکه این حرکت بسیار بیشتر از تصور ما مورد استقبال مردم قرار گرفت، گفت: ما روزانه در یک مکان ثابت و طبق دستورالعمل داده شده از سمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با کمک چهار نفر مشغول فراهم ساختن آبمیوه مورد نیاز بیماران هستیم. این خیّر مردمی گفت: تهیه میوه و آبمیوه برای بیمارستان مشکل بود بنابراین ما دست به کار شدیم و طی اطلاعیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پخش کردیم نیرو‌های مردمی و خیرین را برای امداد‌رسانی در این زمینه فراخوان کردیم.


حاجی وثوق افزود: با اینکه متقاضی کمک در امر آبمیوه‌گیری زیاد است، اما چون در مورد تجمع گروه‌های انسانی محدودیت داریم نمی‌توانیم از وجود آن دوستان استفاده کنیم.

این خیّر مردمی بیان کرد: هر صبح چند نفر از عوامل کارخرید میوه را انجام می‌دهند و چند نفر دیگر مشغول فراهم ساختن آبمیوه طبق اصول بهداشتی می‌شوند و بعد از پایان این کار تعدادی نیز مسئول پخش آبمیوه‌های آماده شده در بین بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونایی هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی تصریح کرد: ما روزانه شاهد واریز مبالغی از پنج هزار تومان تا یک میلیون تومان به حساب بانکی اعلام شده هستیم حتی عده‌ای تماس می‌گیرند که ما آبمیوه‌گیری یا خود میوه را برای شما می‌گیریم دیدن و شنیدن تمام این موارد جای بسی خوشحالی دارد.

حاجی وثوق ادامه داد: متاسفانه کرونا بار اقتصادی سنگینی را به کشور و دولت تحمیل کرده است و اگر نیرو‌های مردمی و خیرین در کار امداد رسانی به بیماران کرونایی ورود پیدا نکنند کار بسیار سخت می‌شود.

این خیّر مردمی اظهار کرد: هم‌اکنون نه تنها بیمارستان‌هایی که در درمان بیماران کرونایی فعال هستند به کمک‌های مردمی در این خصوص نیاز دارند بلکه نقاهتگاه‌های بیماران بهبود یافته نیز برای بازگشت توان جسمی هر چه سریعتر بیماران که معمولا سالمند هم هستند نیازمند آبمیوه و میوه تازه‌اند.

وی افزود: موضوع مورد نیاز دیگر نوع غذایی هست که مورد نیاز این بیماران است و ما مشغول رایزنی با خیرین دیگر هستیم تا اگر خدا یاری کند در این بحث هم به بیماران نقاهتگاه یاری برسانیم.

حاجی وثوق افزود: سفارشات جدیدی که به ما داده شده است؛ تامین کلوچه‌های بسته بندی شده و نسکافه کادر درمان است، چون این پرسنل به طور فشرده مشغول کار هستند و شب‌ها هم باید هوشیار باشند از همین رو نیاز است نسکافه مصرف کنند تا به حفظ هوشیاری شبانه آن‌ها کمک کند.

این خیّر مردمی با بیان اینکه این اقدامات خدا پسندانه گویای حال خوب دل مردم است عنوان کرد: این حضور و این شدت اشتیاق در مشارکت در کار کمک به بیماران کرونایی باید مدام یادآوری شود، زیرا اتفاقی که ما این روز‌ها شاهد رقم خوردن آن از طرف مردم هستیم در بین مردمان هیچ کجای دنیا تکرار شدنی نیست و این ملت در ایثار و عشق و نوع دوستی، گوی سبقت را از مردمان دنیا ربوده‌اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->