تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

روحانی: قرنطینه چینی در ایران قابل اجرا نبود + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۴۲۹
  • ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
روحانی: قرنطینه چینی در ایران قابل اجرا نبود + فیلم
رئیس جمهور با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا از روز گذشته گفت: اجرای مدل قرنطینه چینی در ایران و در هیچ کشوری قابل اجرا نبود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: هرساله مردم سیزده‌بدر از خانه خارج می‌شدند و با لذت بردن از طبیعت و هوای بهاری پایان تعطیلات نوروز را جشن می‌گرفتند، اما امسال به خاطر سلامت و صحت خود و همچنین هموطنان عزیزشان خانه را برگزیدند و رفتن به طبیعت را برای یک فرصت مناسب و آینده گذاشتند.

وی ادامه داد: باید از مردم خوب سپاسگزاری و تشکر کنیم که هم در مراسم آغاز سال و تعطیلات نوروزی و هم در مراسم پایان تعطیلات نوروزی همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و اگر امروز سیر نزولی روند این بیماری و ویروس خطرناک در اکثر قاطع استان‌ها را مشاهده می‌کنیم به خاطر حمایت مردم است.

رییس جمهوری گفت: آمار‌ها را که مشاهده می‌کردم خوشبختانه روند شیوع ویروس کرونا در همه استان‌ها بدون استثنا از دیروز سیرنزولی داشته است و این برای من خوشحال کننده بود که مسیری که پزشکان و متخصصان و مردم انتخاب کردند یک مسیر درستی بوده است.

وی بابیان اینکه از آغاز امر تصمیمات خوبی دولت و ستاد ملی کرونا اتخاذ کرد ادامه داد: اولین جلسه‌ای که به ریاست خود من در این روز‌ها تشکیل شد مربوط به ۶ اسفند ۹۸ می‌شود و درهمان جلسه تصمیم گرفتیم برای فاصله اجتماعی، دعوت مردم به این که سفر‌های نوروزی را نروند و استانداران اعلام کنند که امکاناتی که سال‌ها پیش در اختیار مسافران قرار می‌دادند امسال قادر نیستند آن امکانات را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
روحانی گفت: مراکز دیدنی و تفریحی و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شد و این دعوت مسوولین از مردم به خوبی اجابت شد. امروز هم وزیر راه اعلام کرد که مسافرت مردم توسط قطار ۹۴ درصد، اتوبوس ۷۵ درصد، هواپیما ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و اساسا به طور کلی در همان روز‌های اول فروردین هم مسافرت کاهش پیدا کرد و به طور متوسط ۸۰ درصد کاهش سفر نوروزی در همان روز‌های اول فروردین داشتیم.

رییس جمهوری افزود: عبور از پیک هم در اکثر استان‌ها مربوط به روز‌های اول فروردین می‌شود. آمار نشان می‌دهد که در استان‌های مختلف دوم فروردین، سوم فروردین از پیک عبور کردند و شرایط نزولی آغاز و شروع شد. بعد از آن برای اماکن مقدسه تصمیم گیری شد که تعطیل شوند. با این که کار بسیار سختی برای همه بود، ولی برای صحت و سلامت مردم این تصمیمات اتخاذ شد.
وی ادامه داد: وقتی دیدیم که لازم است سخت گیری‌های بیشتری انجام شود ما در تصمیماتی که در ۶ فروردین اتخاذ کردیم کمیته اجتماعی امنیتی را مامور کردیم که این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و همان روز تصمیمات لازم اتخاذ شد و به مردم اعلام شد.


فاصله‌گذاری اجتماعی لازم و ضروری برای کشور بوده است
رییس جمهوری گفت: مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی را شروع کردیم که مقررات سخت‌تری بود برای ما که مردم هم همکاری کردند و ما در این طرح ۳۰ درصد کاهش مجدد در مسافرت‌ها داشتیم. نظر همه متخصصین و پزشکان ما این است که طرح فاصله گذاری اجتماعی هم مرحله اول و هم مرحله دوم اقدامات لازم و مفید و ضروری برای کشور بوده است.
روحانی افزود: کشور‌های مختلف شیوه‌های مختلفی در برابر این ویروس اتخاذ کردند. البته ما از تجربه همه کشور‌ها استفاده کردیم، ولی هیچ وقت خود را اسیر راه و مسیر آن‌ها هم نکردیم. از همان روز‌های اولیه که این ویروس شروع شد در اسفند ماه بعضی‌ها پیشنهاد می‌کردند قرنطینه چینی را پیاده کنیم.


قرنطینه چینی در هیچ کشوری اجرا نشد
وی در تعریف فرنطینه چینی گفت: قرنطینه چینی یعنی اینکه تمام مغاز‌ها بسته شود و ماشین‌ها از حرکت متوقف شود و تمام درب خانه‌ها بسته شود، هیچ کس حق ندارد از خانه خارج شود و غذای ۲۴ ساعت توسط مامورین به داخل خانه انداخته می‌شد. این مدل قرنطینه چینی در ووهان بود که این مدل را هیچ کس در دنیا نپسندید و و در هیچ کشوری اجرا نشد.
رییس جمهوری گفت: نمی‌شد قرنطینه چینی در کشومان اجرا شود چرا که این مدل مخصوص خود چینی‌ها بود آنجا با شیوه و سیاست‌هایی که دارند شرایط اجتماعی که دارند می‌توانند به مردم بگویند در خانه‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ روز پلمب شود. در ایران و در هیچ کشور دیگری این کار امکان پذیر نیست بنابراین از این شیوه هیچ کشوری تبعیت نکرد و ما هم تبعیت نکردیم.
رییس جمهوری با بیان این که عده‌ای در داخل کشور فشار می‌آوردند که مدل چینی را اجرا کنیم یادآورشد: ما مدل چینی را اجرا نکردیم. یک مدلی بود که برخی از کشور‌های اروپایی روز‌های اول شروع کردند و کم کم مقداری از آن عقب نشینی کردند در این روز‌ها و آن امنیت جمعی بود.
 
رئیس جمهور: ۸۰ درصد کاهش سفر نوروزی در روز‌های اول فروردین داشته ایم.
 
 
روحانی در جلسه هیئت دولت: امسال مردم کشورمان رفتن به طبیعت در روز ۱۳ فروردین را به زمان دیگر موکول کرده و در خانه ماندند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->