رئیس شاباک استعفا داد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) رویترز مدعی پیشنهاد ایران برای ملاقات با تروئیکای اروپا شد شیخ نعیم قاسم: دولت لبنان مسئول پیگیری فشار‌ها بر کشور‌های ناظر بر توافق آتش بس است منبع صهیونیستی مدعی اعلام زمان پایان جنگ غزه شد توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات حمله ارتش یمن به ناو هواپیمابر آمریکایی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر کشور: شعله‌های آتش در اکثر نقاط تحت تاثیر حریق بندر شهید رجایی خاموش شده است (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) پزشکیان: ایران و آذربایجان مانند یک خانواده هستند پزشکیان به آرامگاه حیدر علی‌اف ادای احترام کرد احتمال حمله نظامی هند به پاکستان قوت گرفت شهادت ۶۰ نفر در حمله آمریکا به صعده یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) ترامپ بازهم بر پیوستن کانادا به آمریکا در پیام انتخاباتی تاکید کرد وزیر کشور: قصور در انفجار بندر شهید رجایی محرز شد | برخی مقصران احضار شدند پزشکیان در دیدار با الهام علی اف: اجازه نخواهیم داد عده‌ای ارتباطات ما را بر هم بزنند خط‌ونشان‌های تازه پاکستان: موشک‌های هسته‌ای ما هند را نشانه گرفته‌اند کشف ردپای فرعون در اردن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) دستور ویژه اژه‌ای به دادستان کل کشور برای شناسایی و برخورد قانونی با مقصران احتمالی حادثه بندر شهید رجایی آمار جدید شهدا و مجروحان جنگ غزه اعلام شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) جوزف عون: تصمیم انحصار سلاح در دست دولت لبنان گرفته شده است جزئیات سفر یک‌روزه پزشکیان به جمهوری آذربایجان تخریب مقبره حافظ اسد، پدر بشار اسد، توسط افراد ناشناس + ویدئو سفر رئیس جمهور به کشور آذربایجان، فرصتی برای کلید زدن کریدور شمال-جنوب پزشکیان در باکو: قره‌باغ قسمت جدانشدنی از خاک آذربایجان است تدوین قانون ویژه معادن زغال سنگ در دستورکار مجلس | هوش مصنوعی به کمک تنقیح قوانین می‌آید نتانیاهو: صلح و ثبات جهان عرب در گرو به‌رسمیت‌شناختن ماست! احراز قصور در حادثه انفجار بندر شهید رجایی ۶ کشته بر اثر انفجار در پاکستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) پرچم ایران در سفارتخانه‌های کشورمان در اروپا به حالت نیمه‌برافراشته درآمد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است

  • کد خبر: ۲۲۵۲۲۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکرد‌های آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->