فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند
سرخط خبرها

ایجاد تریاژ دو سطحی به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امید مشهد

  • کد خبر: ۲۲۵۴۶
  • ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
ایجاد تریاژ دو سطحی به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امید مشهد
 رییس بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا بیماران سرطانی تحت درمان در این مرکز، تریاژ دو سطحی تشکیل شده است و همه افراد در هنگام ورود از لحاظ علایم ابتلا به بیماری کرونا بررسی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شهید ثالث، با اشاره به اینکه بیماران سرطانی به خصوص بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند از سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به سایرین در برابر اکثر عفونت‌ها و ویروس‌ها برخوردارند خاطر نشان کرد: به منظور حفظ سلامت بیماران سرطانی در ورودی بیمارستان تمام افراد اعم از همراه بیمار، بیمار و پرسنل بیمارستان از لحاظ میزان دمای بدن و عفونت حاد تنفسی بررسی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه اگر فردی در این تریاژ تب بالا و سابقه مشکل تنفسی داشت با ماسک و هندراپ به تریاژ بعدی ارجاع داده می‌شود که در این مرحله میزان اکسیژن خون و تعداد تنفس‌ها سنجیده می‌شود، گفت: بعد از این مرحله اگر فردی علایم مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا را داشت به بیمارستان ۶۱۰ امام رضا (ع) ارجاع داده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت بیمارستان‌های درمانی بیماران سرطانی، اجازه نگهداری بیماران مشکوک به کرونا را ندارند، زیرا سلامت افراد دیگر به خطر می‌افتد.

 

رییس بیمارستان امید با اشاره به اینکه تاکنون دو بیمار مشکوک به کرونا در این مرکز شناسایی شده که به مراکز درمانی مرجع ارجاع داده شدند، خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران بیمارستان امید از شهرستان‌ها برای درمان به این بیمارستان می‌آیند که در تماس‌های تلفنی که با این بیماران گرفته شده است در صورتی که بیمار نیاز به روش درمانی سریعی نداشته باشد به پزشکان شهرستان ارجاع داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اگر روش درمانی را بدون عارضه برای بیمار بتوان به تعویق انداخت در حال حاضر این اقدام برای بیمار انجام می‌شود، زیرا تردد بیمار در سطح شهر و یا بین دو شهر می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری کرونا را برای فرد بیمار افزایش دهد، گفت: به بیمارانی که حال عمومی خوبی دارند، اما برای معاینات معمول تمایل دارند به بیمارستان مراجعه کنند نیز توصیه می‌شود در شهرستان‌های محل سکونت معاینات دوره‌ای را انجام دهند و بعد از اتمام شرایط قرمز بیماری کرونا به بیمارستان امید مراجعه کنند.

 

دکتر شهید ثالث بیان کرد: با توجه به منع رفت و آمد بین دو شهر برای بیمارانی که نیاز به روش درمانی اورژانسی دارند نامه‌ای بنابر شرح حال و پرونده درمانی وی صادر می‌شود تا برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیماران سرطانی به خصوص بیمارانی که شیمی درمانی شده اند بیشتر از سایرین نکات پیشگیرانه را رعایت کنند و از ارتباط با سایرین پرهیز کنند علاوه براین با مصرف غذا‌های مغذی و پرهیز از غذا‌های آماده، بدن خود را در مقابله با ویروس قوی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->