برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات استخدام نیروی جدید در پلیس آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟

  • کد خبر: ۲۲۶۰۵۴
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟
سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که با نام ژنریک BTX-A و با نام‌های تجاری گوناگون از جمله بوتاکس به عنوان دارویی تزریقی برای طیف گسترده‌ای از اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در مواردی نباید از این دارو استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند دلیل پزشکی شناخته‌شده برای تزریق نکردن بوتاکس وجود دارد و در این موارد پیش از استفاده از این دارو باید با پزشکتان مشورت کنید.

یک- بارداری و شیردهی: درباره عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس در دوران بارداری وشیردهی هنوز بررسی‌های گسترده‌ای انجام نشده است، بنابراین توصیه کلی این است که در این دوران تزریق بوتاکس را متوقف کنید.

دو- از آنتی‌بیوتیک‌های آمینوگلیکوزیدی مانند جنتامایسین، نئومایسین و استرپتومایسین استفاده می‌کنید.

این نوع آنتی‌بیوتیک‌ها دارای اثرات مسدودکننده اتصال عصبی-عضلانی هستند و بنابراین نباید همراه با بوتاکس مصرف شوند.

سه- دچار بیماری‌های عصبی یا عصبی-عضلانی هستید: اگر دچاربیماری‌هایی مانند «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، میوپاتی‌ها یا میاستنی گراویس هستید، از تزریق بوتاکس خودداری کنید.

به جز این توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس در عضله پلاتیسمای گردن (عضله پوستی گردن)، خطوط «بار کد» (چین‌های باریک عمودی که عمدتاً روی لب بالا ظاهر می‌شوند)، عضله پایین‌آورنده گوشه دهان (DAO) یا در عضلات ذوزنقه‌ای بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید نشده است.


منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->