گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد
سرخط خبرها

وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد

  • کد خبر: ۲۲۶۸۷۹
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور درباره اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مقابله با فساد در ۱۰۰۰ روز از عمر دولت، اظهار کرد: ما یک ماموریت عمومی داریم و آن اجرای دستور رئیس‌جمهور است که گلوگاه‌های فساد را شناسایی و برطرف کرده و با مدیرانی که احتمالا تخلف کرده‌اند، برخورد کنیم که اجرای این دستور در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: یک موضوع را هم در سطح ملی می‌توانیم دنبال کنیم و آن حذف گلوگاه‌های فسادزا به شکل سیستماتیک به وسیله فناوری است که شاه بیت آن دولت هوشمند است. ما به دنبال این هستیم که در کل مواجه حضوری مردم با دستگاه‌های اداری برای گرفتن خدمت را حذف کنیم که زمینه بوجود آمدن فساد از بین برود و مردم در خانه در هر ساعت از شبانه روز بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌ها به پنجره خدمات دولت هوشمند آمده‌اند و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق این پنجره انجام می‌شود. ما دنبال هوشمندسازی هم هستیم، یعنی اصلا مداخله انسانی در کار نباشد، نه اینکه پس از ثبت درخواست در سامانه از افراد بخواهند مراجعه حضوری داشته باشند. دنبال این هستیم که هم مراجعه حضوری حذف شود و هم گرفتن مدرک از افراد حذف شود، چون امکان بروز فساد و جعل در این مراحل وجود دارد و همه خدمات در هر ساعت از شبانه روز داده شود. این تعریف خدمات هوشمند است.

زارع‌پور در پایان گفت: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم. در برنامه هفتم توسعه هم آمده است تا پایان این برنامه همه خدمات باید هوشمند شود یعنی این تکلیف را برای خودمان ایجاد کرده‌ایم تا همه زمینه‌های فساد اداری از بین برود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->