برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۷ تیر ۱۴۰۳) | پیشتازی هر گرم طلا در کانال ۳.۴ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | جک جی ۴، ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خودرو‌های داخلی در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷، ۸۰۸ میلیون تومان شد اقتصاد، اولویت اول دولت آینده باشد مطالبه معدن کاران خراسانی برای اصلاح تعرفه واردات ماشین آلات معدنی ارزهای دیجیتال نزولی شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) تجربه دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌های گذشته چه بود؟ پیاز و سیب زمینی کیلویی چند؟ | قیمت انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟ قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول هوادارن سعید جلیلی در انتظار حضور او در استادیوم تختی مشهد قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۶۶۱
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود
درحالی طی روز‌های گذشته برخی واحد‌های صنفی در بازار طلا و جواهر تهران و شهر‌های دیگر در اعتراض به سامانه جامع تجارت دست از کار کشیده‌اند که رئیس اتحادیه طلا می‌گوید: مخالف بستن واحد‌های صنفی هستیم و مشکلی با شفافیت نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، نادر بذرافشان در خصوص تعطیلی بازار طلا طی روز‌های گذشته، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای درباره تعطیلی واحد‌های صنفی و مشکلات مربوط به سامانه جامع تجارت در مسجد امام‌خمینی(ره) بازار با حضور معاون اقتصادی وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و همکاران ما در سطح بازار تشکیل و نظرات مربوط به سامانه و گلایه‌ها درباره ثبت سرمایه مطرح شد.

وی افزود: معاون وزیر صمت در جلسه به صورت شفاهی اعلام کرد که ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت فقط مربوط به افرادی است که واردات شمش و صادرات مصنوعات طلا را انجام می‌دهند. همچنین تولیدکنندگان از معدن تا ساخت شمش هم باید ثبت موجودی کنند. البته این موضوع به صورت رسمی و کتبی اعلام نشده است و فقط شاه‌میرزایی به‌صورت شفاهی اعلام کردند.

تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا

رئیس اتحادیه طلا گفت: همکاران ما در صنف طلا و جواهر نسبت به ثبت موجودی سرمایه و آینده مالیاتی صنف نگرانی‌هایی دارند با این حال به آن‌ها اعلام کردیم که واحد‌های صنفی را باز کنند و نگران نباشند؛ چراکه پیگیری‌های لازم از سوی اتحادیه برای رفع ایرادات انجام می‌شود. ما مخالف تعطیلی واحد‌های صنفی هستیم.

بذرافشان تأکید کرد: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود. باید نسبت به بازگشایی اقدام کنند. قول می‌دهیم تا رفع ایرادات موضوع را پیگیری کنیم.

او ادامه داد: مهم‌ترین مشکل تناقض صحبت‌های مسئولان در وزارت صمت با ستاد مبارزه با قاچاق کالاست؛ وزارت صمت می‌گوید الزامی در ثبت در دو سامانه وجود ندارد ولی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارد که اطلاعات باید در دو سامانه جامع تجارت و مودیان ثبت شود.

رئیس اتحادیه طلا با تاکید بر اینکه کمیته تخصصی اتاق اصناف مسئول بررسی و رفع ابهامات سامانه جامع تجارت است، گفت: یکی از مشکلات، مربوط به سامانه ثبت معاملات آنی است درحالی‌که چنین‌چیزی امکان‌پذیر نیست و برخی از همکاران به صورت کیفی عمل می‌کنند و عملاً امکان ثبت معاملات آنی وجود ندارد.

او با تاکید بر نگرانی‌ها درباره آینده مالیاتی صنف طلا، گفت: از یک طرف می‌گویند اصناف از مالیات بر عایدی سرمایه معاف‌اند ولی از سوی دیگر صحبت‌های متضاد مطرح می‌شود و همین موضوع به نگرانی‌های این صنف دامن می‌زند.

رئیس اتحادیه طلا درباره اینکه گفته‌شده علت اعتراض طلافروشان، مخالفت با شفافیت است، گفت: این موضوع را به‌شدت تکذیب می‌کنیم؛ هیچ مشکلی با شفافیت نداریم. فرار مالیاتی در تمام صنف‌ها وجود دارد، ولی ما نمی‌توانیم به‌خاطر یک عده محدود تمام صنف را زیر سوال ببریم. برای پرداخت مالیات عادلانه هیچ اعتراضی نداریم، بحران اصلی ما الان سامانه جامع تجارت و ثبت سرمایه است و طلافروشان می‌گویند برای چه باید سرمایه‌ای را که به صورت اعتباری و امانی روی ویترین‌هاست، ثبت کنیم؟

بذرافشان تاکید کرد: در سامانه جامع تجارت هیچ بخشی به امانات و اعتبارات تعلق نگرفته است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. ضمن اینکه آینده همکاران در حوزه مالیاتی هم مبهم است.

او با بیان اینکه در دو هفته گذشته، واحد‌های تولیدی طلا هیچ فعالیتی نداشتند و این موضوع خیلی به کارگران و امرار و معاش فعالان این بخش ضربه می‌زند، گفت: از ابتدای سال، شاید ده درصد هم در کشور طلا تولید نشده است؛ به همین دلیل باید با جلسات تخصصی بین اصناف و وزارت صنعت، آسیب‌های موضوع بررسی و رفع شود.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->