مجید انصاری کاسب جوان محله امامیه از ویژگی‌های یک عطاری مطمئن می‌گوید گپ و گفت با محمدرضا خزاعی اولین خبرنگار تخصصی هندبال در نشریات کشور گپ و گفت با حسن علیجان نژاد، خیّر بازار برنج‌فروش‌ها گپ و گفت با کسبه هم‌جوار پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) درباره میزان رغبتشان به اهدای خون گفتگو با غلامرضا غلامپور، شاعر آیینی و اهل بیت(ع) | ابیاتی در گروحال دل مهاجران در «ویلچر» | نگاهی به توانایی هنری جوانان افغانستانی «طبرسی» و «ابوریحان» به میدان آمدند میراث سه میلیاردی وقف مسجد شد | چشمِ دل سیری فاطمه خانم گزارشی از وضعیت امروز و دیروز کارخانه سه‌راه دانش | کارخانه یخ، در حال آب شدن درباره گلخانه داری در گفتگو با فاطمه باهوش | وقتی با یک گل بهار می‌شود! گپ و گفتی با محمد حقیقت‌خواه، نویسنده و ناشر مشهدی | میانسالیِ پربارتر از جوانی از اصالت محله «نوغان» فقط کوچه‌های باریک آن باقی مانده است علی رجب‌پور مداح جوان محله لادن از چگونگی برگزاری مراسم مذهبی در دوران کرونا می‌گوید گپ و گفتی با پاکبان محله رضائیه که جان یک شهروند را از حادثه آتش سوزی نجات داد روایتی از اولین آشپزخانه اختصاصی شله مشهد | میراث خوشمزه خانواده دولت‌خواه روایت شکل‌گیری حسینیه بیت الحسن (ع) در محله «مجلسی» مشهد روایتی از زندگی یک پاکبان مشهدی | پشت قلب یک نارنجی‌پوش درباره خیابان سنایی که سالهاست بورس خدمات الکتریکی است
خبر فوری
رئیس ناحیه یک منطقه در گفت‌وگو با شهرآرامحله چالش‌های جدی ناحیه‌اش را واکاوی کرد

رفع تداخل ترافیکی با اصلاح هندسی میدان 17 شهریور

  • کد خبر: ۲۲۷۷
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
رفع تداخل ترافیکی با اصلاح هندسی میدان 17 شهریور

527 هکتار مساحت دارد و جمعیت 62 هزار نفری را در خود جای داده است. محله‌هایش، چهنو و مصلی و شهید رستمی و محمد‌آباد و اسوه‌های دفاع مقدس است. 40 مسجد و 35 مدرسه هم در گوشه و کنار آن جا خوش کرده‌اند. 38 هزار هکتار فضای سبز و 29 بوستان باعث چشم‌نوازی برخی محله‌ها به ویژه در محله کارمندان شده است. به اصطلاح اهالی منطقه6، ناحیه یک بالاشهر آن‌هاست و اهالی‌اش در وضعیت برخوردارتری در مقایسه با دیگر نواحی آن هستند. در بخش نخست گفت‌وگو با رئیس ناحیه یک از ظرفیت مغفول پایینِ پای حضرت گفتیم که زمانی علما و مشهدی‌ها از سمت خیابان مصلی به حرم مشرف می‌شدند؛ موضوعی که امین ا... تفضلی، رئیس ناحیه پیگیر احیای آن است. بخش دوم و پایانی این گفت‌وگو به بررسی دیگر معضلات و فرصت‌های ناحیه اختصاص دارد.
* بخشی از بافت ناحیه یک فرسوده و قدیمی است. شاید این دلیل اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی متعددی باشد که در ناحیه انجام می‌شود؟
دقیقا همین‌طور است. با توجه به فرسودگی این بافت، می‌کوشیم در بحث‌های عمرانی خلأها را پرکنیم و پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم. مثلا نقاط آب افتادگی داریم در ناحیه که شناسایی کرده‌ایم و امسال رفع خواهیم کرد. بهسازی پیاده‌رو خیابان مصلی را خواهیم داشت. بهسازی پیاده‌راه خیابان چمن را انجام داده‌ایم و تمام شد. 473 میلیون ریال هم برای آن هزینه شد.
*اما از میان همه پروژه‌هایی که به تازگی انجام دادید؛ پروژه میدان 17 شهریور اعتراض‌هایی را از سوی کسبه به دنبال داشت؟
اصلاح هندسی میدان 17شهریور با توجه به نیازسنجی‌هایی که به وسیله سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام شد، صورت گرفت. توضیح دقیق آنکه برای سهولت رفت و آمد و ایجاد نشدن گره ترافیکی طرحی مصوب شد که میدان اصلاح هندسی شود. طرح به منطقه6 ابلاغ شد و پس از بررسی‌ها از اواسط خردادماه عملیات اجرایی آن را شروع کردیم. تا الان بیش از 150میلیون تومان برای آن هزینه کردیم و پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و مراحل نهایی خود را می‌گذراند.
*خیلی از افراد در این محدوده معتقد هستند این طرح ضرورتی نداشته است. آیا به لحاظ فنی در این موقعیت زمانی پیک زائر، اجرای این طرح واجب بود؟
از لحاظ فنی اجرای آن ضروری بود چون با توجه به اینکه ورودی‌های متعددی به سمت میدان وجود دارد در نقاط مختلفی از آن گره ترافیکی ایجاد می‌کرد که با وضعیت کنونی اصلاح شده و گره ترافیکی کمتر شده است. بعد از اتمام این طرح روبه‌روی بازار رضا(ع) هم این اصلاح را انجام می‌دهیم. نکته در خورتوجه اینکه ما در همه نقاط عرض میدان را بزرگ نکردیم بلکه در برخی موقعیت‌ها که تداخل ترافیکی ایجاد می‌کرد، اصلاح شد.این را هم بگویم که کسبه تصور می‌کنند؛ اینجا به پیاده‌راه تبدیل می‌شود که به صراحت می‌گویم به هیچ عنوان قصد بستن میدان و ایجاد پیاده‌راه را نداریم. از طرفی طبق بررسی انجام شده جدول‌های میدان قدیمی بود که هم‌زمان با اجرای طرح هندسی جدول‌ها را هم تعویض کردیم.
*افغانستانی‌های محله محمدآباد ضایعات در خانه نگه می‌دارند و اعضای شورای اجتماعی این محله درخواست دادند که شهرداری ایستگاه دریافت ضایعات راه‌اندازی کند تا این افراد در این هوای گرم این ضایعات خشک و تر را در خانه نگهداری نکرده و بوی تعفن ایجاد نکنند.
ببینید ما چندین بار این خانه‌ها را شناسایی کردیم. اقدامات قضایی و تخلیه هم انجام شد و با همکاری کلانتری مصلی این افراد را به دادسرا معرفی کردیم. شهرداری در حوزه‌ای که مربوط به خودش باشد قطعا ورود پیدا می‌کند.
*موضوع بعد تغییر بافت مسکونی خانه‌های مصلی به تجاری و انباری است. این مسئله قطعا تبعات مختلفی دارد.
در حوزه خانه‌هایی که به تجاری تبدیل شده‌اند هم ظرفیت است هم ضعف. در ناحیه یک قطب خرید و فروش مواد غذایی مشهد را داریم. سکونت در این فضا خیلی کم شده است. جایی که باعث مزاحمت‌های مردمی شود قطعا ورود پیدا می‌کنیم. مکان‌های بدون مجوز را شناسایی خواهیم کرد و برخورد خواهیم داشت. برای دادن مجوز هم ما قبل از آن تعهد می‌گیریم که در صورت ایجاد ترافیک، مزاحمت و... به جلوگیری از کارشان اقدام می‌کنیم.
*ترافیک خودروها در خیابان‌های مصلی به‌ویژه مصلی 1/7و15 معبر را خفه کرده است. چرا این معضل که از سال‌ها پیش بوده رفع نمی‌شود؟
ظرفیت‌های خیابان‌های آن ناحیه گنجایش این حجم خودرو را ندارد و کسبه هم خودرو خود را مقابل مغازه پارک می‌کنند. خودروهای سنگین هم که در ساعت‌هایی بار تخلیه می‌کنند. شهرداری پروژه‌ای مشارکتی در مصلی7 برای ایجاد پارکینگ داشت که کسبه رغبتی برای پارک در آن ندارند. البته قرار است با کسبه تأثیرگذار و معتمد و قدیمی یک مذاکره جدی برای رفع این معضل داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
نظرسنجی
در سال پیش رو در کدام بازار سرمایه گذاری خواهید کرد؟
بازار بورس ایران
بازار رمز ارزها
طلا یا دلار
خودرو یا مسکن
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}