جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد
سرخط خبرها

احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۷۹۵۹
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارندگی شدید، رعدوبرق و سیلاب در ۲۲ ولایت افغانستان هشدار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت با انتشار خبرنامه‌ای نوشته است که این احتمال فردا (چهارشنبه) در ولایت‌های هرات، فراه، غور، بادغیس، سرپل، بامیان، سمنگان، بلخ، کندز، بغلان، تخار، بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، میدان‌وردک، غزنی و لوگر به شمول سالنگ‌ها وجود دارد.

مقدار بارند‌گی در نقاط مختلف بین ۱۵ تا ۳۵ میلی‌متر گفته شده است.

این ریاست همچنان افزوده است که در ولایت‌های شمالی و شمال‌غربی احتمال باد‌های نسبتاً شدید وجود دارد.

سرعت این باد‌ها بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

رویداد‌های طبیعی در روز‌های اخیر در کشور تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر شهروندان وارد کرده است.

در نتیجه سرازیرشدن سیلاب تنها در بغلان بیش از ۳۰۰ تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخم برداشته‌اند.

دفتر هماهنگ کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که براثر سرازیرشدن سیلاب در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار در شمال‌شرق افغانستان، تا اکنون جان باختن ۱۸۰ نفر، زخمی‌شدن ۲۴۲ نفر و تخریب کلی یا قسمی هشت هزار و ۹۷۵ خانه تأیید شده است.

این نهاد امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) با نشر گزارشی گفته است که ۵۱ کودک و ۵۰ زن نیز در میان جان باختگان سیلاب در این سه ولایت است.

اوچا گفته است که شهرستان‌های «برکه» و «بغلان جدید» در ولایت بغلان بیشتر آسیب را دیده‌اند و ۸۰ درصد تلفات در این دو شهرستان ثبت شده است.

در گزارش اوچا آمده است که تا اکنون جان باختن ۷۳ نفر و زخمی‌شدن ۷۶ نفر در شهرستان بغلان جدید، جان باختن ۷۰ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ نفر در شهرستان برکه و جان باختن ۱۳ نفر در شهرستان‌های دهن غوری، گذرگاه نور، جلگه، نهرین و پلخمری ثبت شده است.

بر اساس گزارش این نهاد، پنج هزار خانه در شهرستان برکه و هزار و ۵۰۰ خانه در شهرستان بغلان جدید و هزار ۶۱۲ خانه در پنج شهرستان دیگر، یا ویران شده و یا آسیب دیده‌اند. ۶۰۳ خانه نیز گزارش شده است در شهرستان‌های خوست و فرنگ و تاله‌وبرفک، آسیب دیده‌اند.

اوچا شمار جان باختگان سیل در تخار را ۲۴ نفر و شمار زخمی‌ها در این ولایت را ۱۴ نفر اعلام کرده و گفته است که بیش از ۱۰۰ خانه تخریب شده است.

این نهاد آماری از تلفات سیلاب در بدخشان ارائه نکرده و گفته است که در این ولایت بیشترین آسیب را شهرستان تشکان دیده و در آن ۲۰۰ خانه، ۵۰ پل و ۳۰ بند برق، آسیب دیده است و دو هزار مواشی تلف شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->