زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیرارشاد: در سریال پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم

  • کد خبر: ۲۲۸۱۹
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
وزیرارشاد: در سریال پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توییتری خود نوشت: امسال در پایتخت غم فقدان خشایار الوند را بیشتر حس کردیم، گویا او بود که به آن جان می داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس صالحی در این پیام توییتری افزود که پارسال در دیدار نوروزی منزل استاد سیروس الوند رفتم به یاد خشایار الوند بود که اولین عید بود که نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: طنز ملیح و درک عمیق از فرهنگ و سنت ایرانی را در پنج حلقه پایتخت به یادگار نهاد. یادش گرامی

خشایار الوند متولد ۲۳ مرداد ۱۳۴۶ در تهران، برادر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون بود. کار در سینما را از سال ۱۳۶۳ با مشاغلی مانند دستیار و برنامه‌ریز شروع کرد.

الوند بعد از آن به فیلمنامه نویسی پرداخت و فیلمنامه‌های مزاحم و برگ برنده را نوشت. همچنین او به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه دایره تردید که از کار‌های تلویزیونی بود شرکت داشت.

فیلم‌های تلویزیونی اعتراف، شاهد نیز از جمله فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی است. اما نقطه عطف فعالیت‌های خشایارالوند به عنوان فیلمنامه‌نویس زمانیست که به تیم نگارش پیمان قاسمخانی ملحق شد.

اومتن‌های زیادی درمجموعه‌های نودشبی طنزی از جمله کمربند‌ها را ببندیم، شب‌های برره، مرد هزار چهره، مرد دوهزارچهره و مسافران به سرپرستی قاسمخانی نوشت.

خشایار الوند در همهٔ فصل‌های سریال پایتخت به جز فصل دو و شش به عنوان نویسنده حضور داشت. او به همراه حسن وارسته و با طراحی و سرپرستی محسن تنابنده این مجموعه موفق و پرمخاطب را به رشته تحریر درآورد.

او با همین تیم نگارش پایتخت، سریال علی‌البدل را نوشت. در دو فصل سریال دیوار به دیوار او در مقام طراح و سرپرست به همراه تیم نگارشش، فیلمنامه این مجموعه را نوشته‌است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->