شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست (۲ تیر ۱۴۰۳) شهادت ۵۴ فلسطینی در غزه | شهادت ۴ کودک بر اثر سوء تغذیه (۲ تیر ۱۴۰۳) وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۳) + اینفوگرافی تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۴ کشور اروپایی + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند

  • کد خبر: ۲۲۸۳۱۳
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام‌رضا‌(ع) گفت: مهم‌ترین افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند. روابط عمومی و اصحاب رسانه کاری جز این ندارند و باید هنجار‌های الهی را در جامعه گسترش دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام برهان باقری امروز (۲۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳)، در همایش بزرگ مسئولین و مدیران روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات خراسان‌رضوی که در کارخانه نوآوری برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب، اظهار کرد: هرچند شأن نزول این آیه درخصوص رسالت انبیای الهی، علما و بزرگان است، اما شما هم در این زمان دارید کار انبیا و افرادی را که مبلّغ رسالت الهی هستند، انجام می‌دهید.

وی با بیان اینکه کار رسانه، کار آسانی نیست، عنوان کرد: در جریان نبرد غزه، خبرنگاران مسلمان و غیرمسلمان و همه کسانی که خواستند صدای مظلوم را جهانی کنند، زحمت کشیدند. الان مشاهده می‌کنید فریاد مظلوم‌خواهی جهانی شده است. من و شما سال گذشته در چنین‌روزی فکر نمی‌کردیم دانشجویان و اساتید بیش از ۳۰۰ دانشگاه در آمریکا و کشور‌های اروپایی فریاد تظلم‌خواهی سربدهند؛ از دانشگاه اخراجشان می‌کنند، اما محکم پای نظر خود ایستاده‌اند.

باقری افزود: بعد از گذشت ۷۵ سال که رسانه‌های غربی و صهیونیستی به مردم خوراک می‌دادند و افکار عمومی را به سمت مدنظر خود هدایت می‌کردند، در یکی از اتفاقات جنگ غزه، خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌خوبی به ایفای نقش پرداختند و توانستند پیام تظلم‌خواهی مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند. این عصر، عصر رسانه بوده و در حال حاضر بمب اتم کارایی خود را از دست داده است. الان قدرت هسته‌ای دیگر ارزشی ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام‌رضا‌(ع) بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در سطح جهان برای اینکه ظالم و متجاوز را تنبیه کند، اقدام کرد. چهار قدرت هسته‌ای جهان گفتند «نزن» و ایران گفت «می‌زنیم». زدیم و هیچ غلطی هم نتوانستند انجام دهند که یکی از مهم‌ترین علل موضوع این بود که افکار عمومی جهان با آن‌ها همراه نبود. اگرچه عده‌ای احمق در اسرائیل و آمریکا صحبت از بمب اتم می‌کنند تا غزه و فلسطین را نابود کنند، اما میان آن‌ها افرادی هستند که مقداری عقل دارند و متوجه هستند که افکار عمومی جهان با آن‌ها همراه نیست.

وی ادامه داد: تا یک سال پیش، این‌ها افکار عمومی جهان را شکل می‌دادند؛ زیرا رسانه در اختیار آن‌ها بود و مردم گوش می‌کردند، اما جنگ غزه موجب شد تمام توجه‌ها به سمت مظلومیت مردم غزه برود. افکار عمومی راستی‌آزمایی کردند که کدام رسانه درست و کدام غلط می‌گوید، بنابراین هر رسانه‌ای که از صهیونیست‌ها طرفداری می‌کرد، در افکار عمومی مردم ناکارآمد شد و رسانه‌هایی که از مظلوم حمایت می‌کردند، افکار جهان را به خود جلب کردند. الان رسانه‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت حرف برای گفتن دارند.

باقری با اشاره به اینکه ما در حال جنگ هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در جبهه حق قرار داریم، یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم همان است که در دفاع مقدس انجام دادیم. نبرد ما نبرد و جهاد ترکیبی است و جنگ شناختی با دشمن داریم. مهم‌ترین افسران میدان در این جنگ، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند. روابط‌عمومی‌ها و اصحاب رسانه کاری جز این ندارند و باید هنجار‌های الهی را در جامعه گسترش دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام‌رضا‌(ع) اضافه کرد: ممکن است دشمن برای ترویج برخی ناهنجاری‌ها روی موضوعی تمرکز کند؛ بنابراین ما باید حواسمان باشد که جبهه دشمن کدام جهت را می‌زند و چه کسانی را هدف خود قرار داده است و باید روی این بخش تمرکز کنیم. نسل جدید ما و دهه ۷۰ و ۸۰ تحت تأثیر تبلیغ دشمن قرار می‌گیرند؛ بنابراین ما باید مراقبت کنیم. قرار نیست اگر کسی در جبهه حق قرار می‌گیرد، منتظر تشویق باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان اصحاب رسانه و روابط عمومی باید در بیان حق محکم بایستیم؛ از خدا بترسیم و از احدی نترسیم. ما قدم‌به‌قدم و رو‌به‌جلو بوده و مصداق همان تعبیر رهبر معظم انقلاب که «به قله نزدیکیم» هستیم. زحمات شما در عرصه جهاد تبیین دارد جواب می‌دهد و الان بعد از این همه زحمات و تحمل سختی‌ها، اروپا و آمریکا در سطح جهان حرف شما را می‌زنند. کاری که شما در عرصه رسانه انجام دادید، موجب شد شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جهانی شود. ما باید دست به هم‌افزایی بزنیم و جبهه ما باید باهم متحد باشد؛ موازی‌کاری معنا ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->