ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود هزار روز محرومیت از تحصیل دختران افغانستانی ترافیک در مسیر تردد کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟ شیوع تب کریمه کنگو در افغانستان افزایش یافته است
سرخط خبرها

هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان

  • کد خبر: ۲۲۸۶۹۷
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان
درحالی که چند ولایت افغانستان درگیر وقوع سیل و ویرانی‌های ناشی از آن هستند، ریاست هواشناسی افغانستان درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت دیگر افغانستان هشدار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ریاست هواشناسی وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی طالبان از احتمال بارش نسبتا شدید باران، سرازیرشدن سیلاب، رعد‌وبرق و وزش باد شدید در ۱۶ ولایت افغانستان هشدار داده است.

این ریاست با انتشار اعلامیه ای، بارش باران و سرازیرشدن سیلاب را برای فردا (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، کاپیسا، پروان، بامیان، فاریاب، جوزجان، سمنگان، غور، بادغیس، هرات و فراه پیش‌بینی کرده است.

 ریاست هواشناسی طالبان گفته است که میزان بارندگی بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود.

این ریاست همچنین وزش باد نسبتا شدید را در ولایت‌های شمال، شمال‌غرب، غرب، جنوب، جنوب‌غرب و مرکز کشور با سرعت ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که روز گذشته ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارندگی شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده است.

هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان

۵۰ کشته در سیل ولایت غور

این سیلاب‌ها تلفات و خسارات سنگین نیز در پی داشته است و از جمله در ولایت غور دست‌کم جان ۵۰ نفر و در ولایت فاریاب جان ۱۸ نفر را گرفته است.

در همین حال مسئولان محلی طالبان در بدخشان می‌گویند که شاهراه شهرستان بهارک-شهر فیض‌آباد بدخشان براثر سیلاب مسدود شده است.

این مسیر که حدود ۱۰ شهرستان را به مرکز بدخشان وصل می‌کند، در منطقه‌ی «آب افچک» مسدود شده است.

سیل در ولایت فاریاب ۱۸ کشته برجای گذاشت

همچنین مسئولان محلی طالبان در فاریاب می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب در پنج شهرستان این ولایت جان ۱۸ نفر را گرفته و دو زخمی برجای گذاشته است.

عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی استاندار طالبان در فاریاب گفته است که دیروز (جمعه، ۲۸ اردیبهشت) شهرستان‌های بل‌چراغ، المار، قیصار، پشتون‌کوت و خیبر این ولایت شاهد سرازیرشدن سیلاب بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->