سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۹۱۹۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند |  حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در ویژه برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» گفت: اینکه حضرت آقا فرمودند برای این جمع کارگزاران دعا کنید، دلیلش این بود که این شهدا، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند. حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نخواهد شد و این تراز رفتاری کارگزاران جمهوری اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیثم موسوی‌مهر مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در ویژه‌برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: بنده هم شهادت خادم‌الرضا(ع) حضرت آیت‌الله رئیسی را تسلیت می‌گویم. برای اینکه مردم عزیز بدانند، کشیک‌های هشت‌گانه در حرم مطهر رضوی برقرار است و امروز درحالی مقارن با نوبت خدمت کشیک اول شده که رئیس‌جمهور خادم همین کشیک بودند. از این رو به‌جرئت می‌توان گفت که در موقعیت‌های مختلف، گره‌خوردن ایشان با حضرت رضا(ع) نمایان است.

وی افزود: آقای رحمتی هم که در جمع شهدا هستند، خادم کشیک هشتم بودند و به عبارت دیگر، شب گذشته نوبت خدمت ایشان بود. افزون بر این برادر شهید بزرگوار، هم آقای امیرعبداللهیان و هم آقای آل‌هاشم نیز از جمله خدام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) بودند و هم‌چنین لازم می‌دانم یاد کنم از سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت حاج‌آقا که به معنای واقعی کلمه مردی بااخلاق، مقتدر و باتدبیر بود و همیشه می‌گفت من وظیفه صیانت از شخصیت را برعهده دارم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی شهدای حادثه روز گذشته و به‌خصوص سردار شهید موسوی خاطرنشان کرد: ایشان خودش را در مردمداری و اخلاق، همپای سلوک حاج آقای رئیسی کرده بود. بنده آقای موسوی را دیده بودم که در صحنه‌های سخت، فداکارانه مسئولیت‌هایش را انجام می‌داد و از روی که حفاظت حاج‌آقا را در دوران ریاست قوه برعهده گرفت، همه زندگی خود را وقف انجام وظایفش می‌کرد. به نظر بنده، اینکه حضرت آقا دیروز فرمودند برای این جمع کارگزاران دعا کنید، دلیلش این بود که این جمع، گلچینی از همه خوبی‌ها بود و از خداوند عالم می‌خواهیم که به لطف خود، مردم ایران را دوباره از نعمت چنین شخصیت‌هایی بهره‌مند کند.

مسئولیت‌پذیری، وجه غالب در سیره آیت‌الله رئیسی

موسوی‌مهر با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری، ویژگی مهم شخصیت شهید رئیسی بود، تصریح کرد: در سفرها و موقعیت‌های مختلف، همه ما این را شاهد بودیم که از جانب برخی مردم شعارهای خاصی در تمجید از شخصیت حاج‌آقا مطرح می‌شد. مثلاً مردم به ایشان «ابراهیم بت‌شکن» می‌گفتند و در مقابل، در همه موقعیت ایشان این شعارها را به حضرت‌‌آقا ارجاع می‌دادند. از نظر آقای رئیسی، هرچه خوبی بود منتسب به رهبر معظم انقلاب بود و هرچه مسئولیت بود، خودش آن را به دوش می‌گرفت زیرا باور داشت همه باید سینه سپر کنند در برابر مشکلات و بار از دوش رهبری معظم انقلاب، مردم و نظام بردارند.

وی تأکید کرد: همه ما مشهدی‌ها زمانی که قرار بود ایشان از حرم برود و مسئولیت ریاست قوه‌قضاییه را تحویل بگیرد، تصویر اشک‌های ایشان در روضه منوره را به یاد داریم. در واقع به برکت همان دل‌کندن‌های مؤمنانه هم بود که مسیر خدمت برای حاج‌آقا ختم به شهادت شد. به طور کلی، تک‌تک انتخاب‌ها و مسئولیت‌های ایشان ثابت می‌کند که مسئولیت‌پذیری وجه غالب در شخصیت حاج‌آقا بود که باعث می‌شد با وجود همه حواشی، ملامت‌ها و کنایه‌ها، خود را معرض وظایف سخت و انتخاب‌های بزرگ قرار دهد.

جوانگرایی و نقدپذیری، دو ویژگی شخصیت شهید رئیسی

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در پاسخ به سؤالی در خصوص خصوصیات رفتاری شهید رئیسی در عرصه مدیریت گفت: در دوران تصدی مسئولیت توسط ایشان، دو سند جامع تحولی در قوه قضاییه و دولت تدوین شد که بنده از نزدیک شاهد بودم برای تدوین این دو سند راهبردی، حاج‌آقا اعتماد کاملی به جوانان داشتند و هم‌چنین همیشه تأکید می‌کردند که تیم تدوین سندها مکلف است سراغ منتقدان برود و از همه نظرها استفاده کند. این گوش شنوا، آرامش و طمأنینه حاج‌آقا که منحصر در موافقان نمی‌ماندند و به سراغ همه می‌رفتند، در تمام دوران تصدی مسئولیت از طرف ایشان مشهود و ملموس بود.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم حتی کسانی با مشی و مشرب سیاسی متفاوت نسبت به حاج‌آقا، امروز پیام صادر می‌کنند و تسلیت می‌گویند. در مراسم تحلیف، ایشان چند گزاره ماندگار دارند. یکی همین است که فرمود «من خادم هشتاد میلیون هستم و دولت من جای فعالیت کسانی است که تکریم ملت، سرلوحه کارش باشد». البته این نشانه‌ای برای نجابت ملت ایران هم محسوب می‌شود که حتی با وجود اختلافات، قدر خادم خود را می‌دانند. اینها مایه افتخار جمهوری اسلامی است که مردم در آن به چنین بلوغی رسیده‌اند.

موسوی‌مهر اظهار کرد: علاوه بر جوان‌گرایی و نقدپذیری، کار خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه نیز از جمله خصوصیات بارز شهید رئیسی بود. من خودم همیشه شاهد بی‌خوابی و چشم‌های قرمز حاج‌آقا بودم. همراهان ایشان گاهی به شوخی می‌‌گفتند به‌خاطر سطح تلاش حاج‌آقا، کثیرالسفر شده‌اند و نمازهایشان همه‌جا کامل است. شهید رئیسی حتی جمعه‌ها را هم به روزهای کاری اضافه کرده بود و 24 ساعت بر پیگیری کار مردم تمرکز داشت؛ به‌طوری که در مسیر بازگشت از مأموریت‌ها حتی زمانی که همه در پرواز از خستگی خوابیده بودند، حاج‌آقا بازهم بیدار بود و برنامه‌های فردا را تدوین می‌کرد. برای نظام اسلامی افتخار است که از خدمات حاج‌آقا و بزرگوارانی همچون ایشان تصاویر ماندگاری در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

حلاوت سیره شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا با اشاره به خاطره‌ای از شیوه تعامل رئیس‌جمهور شهید دولت سیزدهم با منتقدان خاطرنشان کرد: توفیقی برای بنده بود که در دوران‌های مختلفی چه در زمان ریاست ایشان بر قوه‌قضاییه و چه در دولت در خدمشان بودیم. در وصف احوال مؤمنانه حاج‌آقا، به یاد دارم زمانی در جریان بازدید از یک کارخانه، یکی از مسئولان وقت شروع به انتقاد از حاج‌آقای رئیسی کرد و بر اثر شدت این انتقادات، فضا خیلی سنگین شد. بعد از جلسه، خیلی‌ها شروع کردند به کنایه‌زدن به آن آقا که مثلاً با این انتقاداتی که کردی دیگر کار تمام است و حتی برای خودش این جمع‌بندی ایجاد شد که حاج‌آقا قطعاً او را تغییر خواهند داد.

 خودش هم خودش را باخته بود. این را که به حاج‌آقا انتقال دادیم، شهید رئیسی به ما دستور دادند که شماره آن‌آقا را بگیریم تا تلفنی با او صحبت کنند. همکاران دفتر شماره را گرفتند و حاج‌آقا شروع کردند به تفقد و دل‌جویی از آن فرد. حاج‌آقا تسلی خاطر به او دادند و بعد گفتند این شماره مستقیم من است، اگر از این به بعد هم نقد و پیشنهادی داشتی با همین شماره به من اطلاع بده.

وی ادامه داد: نسل جوان دوست دارد این چیزها را زیاد ببیند. این حلاوت‌ها از کام ملت پاک نخواهد شد. این تراز رفتاری کارگزاران جمهوری اسلامی است.

از تلمذ در محضر اساتید تا توجه به سلوک معنوی

موسوی‌مهر در تشریح ابعاد علمی شخصیت شهید رئیسی هم گفت: بنده به‌عنوان ناظر شاهد بودم که طلاب مشهدی در جلسات درس خارج حضور پیدا می‌کردند و همین نفس برگزاری درس خارج فقه، آن هم در مشهدالرضا(ع) که قطب علوم حوزوی در جهان اسلام است، نشان از عظمت این جایگاه دارد. سال‌ها مکتوبات علمی ایشان از جمله منشور جامع در حوزه حقوق باعث می‌شد شهید رئیسی در میان حقوقدانان، صاحب یک جایگاه ارزنده باشد. علاوه بر این، شهید در عرصه علوم دانشگاهی نیز تسلط زیادی داشت که از همین ظرفیت در جایگاه ریاست بر قوه قضاییه استفاده می‌کرد.

وی بیان کرد: در کل دوران حیات بابرکت حاج آقا، در خاطرم هست که هیچ‌گاه کسوت طلبگی و مطالعات علمی خود را ترک نمی‌کرد. تلمّذ در محضر آیات عظام محقق‌داماد و هاشمی‌شاهرودی از جمله این مصادیق است و علاوه بر این، توجه به سلوک معنوی هم در جریان سبک زندگی و تعیین اولویت‌های کاری ایشان به صورت پررنگ وجود داشت.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا تصریح کرد: به نظر من، شهادت ایشان باعث شد یک حاج قاسم دیگری برای ملت ایران رقم بخورد. قطعاً که ثلمه این فقدان هرگز جبران نخواهد شد اما شهادت این عزیزان، سندی است که ثابت می‌کند بازهم باید کار بیشتر و کامل‌تر باشد تا این خسارات جبران شود. سهم همه بازماندگان، تلاش بیشتر و جهاد مضاعف است تا انشالله خداوند عالم سرنوشت همه ما را همچون شهید رئیسی ختم به خیر بگرداند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->