نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد یک مجاهد افغانستانی: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت طالبان به حکمتیار اجازه ترک کابل برای سفر به تهران را ندادند ابوطالب مظفری: افغانستانی‌ها امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان یک رهبر سیاسی می‌شناختند عصمت‌اللهی: در اندیشه بلند امام، مرز جغرافیایی معنایی نداشت بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود
سرخط خبرها

ملا برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به تهران می‌آیند

  • کد خبر: ۲۲۹۴۶۳
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
ملا برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به تهران می‌آیند
قرار است عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست به همراه امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و هیئت همراهشان برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به ایران سفر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالغنی برادر و امیر خان متقی قرار است فردا در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.

امیرخان متقی درحالی به تهران خواهد آمد که روز گذشته نیز در جریان دیدار خود با حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل، پیام تسلیت حکومت سرپرست و مردم افغانستان را به نماینده ایران در کابل ابلاغ کرد.

کاظمی قمی نیز در این دیدار ضمن سپاسگزاری از پیام تسلیت حکومت ومردم افغانستان، اظهار داشت که حکومت و مردم ایران پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان را در نخستین لحظات حادثه دریافت نموده است.

گفتنی است حضور مقامات ارشد طالبان درحالی است که پیش از این نیز بسیاری از مقام‌های برجسته حکومت سرپرست مراتب تسلیت و همدردی خود را با حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراهشان ابراز کرده‌اند.

از طرف دیگر، شماری از مقام‌های این حکومت با حضور در نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف در مراسم دفتر یادبود رئیس جمهور شرکت کرده‌اند.

ملاحسن آخوند، نخست وزیر حکومت سرپرست نیز مراتب تسلیت خود را به ایران ارسال کرد. در پیام تسلیت نخست وزیر طالبان آمده است که در کنار مردم ایران می‌ماند. در این پیام گفته شده «که ما با جمهوری اسلامی ایران و مردم آن کشور در این غم خود را شریک می‌دانیم و مراتب تسلیت خویش را به تمام خانواده‌های قربانیان، ملت و حکومت ایران تقدیم می‌نمائیم».

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->