آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور

  • کد خبر: ۲۳۰۰۴۴
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور
مدیریت شهری مشهد در برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید سنگ تمام گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح ۳۱ اردیبهشت و ساعاتی پس از اعلام خبر شهادت آیت‌ا... رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، درحالی‌که خبر تدفین شدن رئیس‌جمهور شهید در حرم‌مطهررضوی تأیید شده بود، با تدبیر شهرداری مشهد، شهر تمام‌وکمال مهیای پذیرایی از پیکر شهید رئیسی و همراهانش شد و همه امکانات مشهدالرضا (ع) برای این استقبال تاریخی بسیج شد؛ از سیاه‌پوشی همه معابر و اکران تصاویر شهدای سانحه بالگرد در بیش از ۴۰۰ استرابورد شهری تا خدمت‌رسانی ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در روز تشییع رئیس‌جمهور شهید و....
در اولین قدم، شورای معاونان شهرداری مشهد با محوریت برنامه‌ریزی برای استقبال از پیکر رئیس‌جمهور شهید، سه جلسه تشکیل داد.

شهر رنگ‌وبوی شهدای خدمت گرفت

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز درباره فضاسازی شهر برای این اتفاق تلخ، گفت: در سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر تصاویر این شهدای گران‌قدر اکران شد و همه سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر مشهد ازجمله بیش از چهارصد استرابورد، پنجاه قاب مفاخر شهری، هشتاد نمایشگر ستونی، تلویزیون‌های شهری، سیصد مانیتور قطارشهری خط‌یک و دو، چهارصد بیلبورد، سیصد سازه داربستی و همچنین ۳ هزارو ۵۰۰ تبلیغات اتوبوسی به اکران‌هایی درباره این موضوع اختصاص پیدا کرد. 

جاوید کیانی ادامه داد: ۱۵۰۰ پرچم، ۵ هزار بیرق و ۵ هزار آویز ستونی، بیش از ۴۰ هزار متر ریسه و ۵ هزار پرچم روی اتوبوس‌ها و مسیر‌های بی‌آرتی نصب شد. علاوه بر این نیز ۱۰۰ هزار پوستر با محتوای شهدای راه خدمت توسط مدیریت شهری منتشر شد که تعدادی از این پوستر‌ها بین اصناف و مردم توزیع شد.

همراهی شهرداری برای اسکان مسافران

حضور پرشمار زائران در مشهد برای شرکت در تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد تبریز باعث شد تا سازمان فرهنگی شهرداری سالن‌های ورزشی خودش را برای اسکان مسافران آماده کند. کیانی دراین‌باره نیز توضیح داد: باتوجه‌به پیش‌بینی حضور گسترده مردم در روز پنجشنبه، هم‌زمان با تشییع پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید و همراهان، ۱۴مرکز اسکان اضطراری شهرداری با ظرفیت بیش از ۲۶هزار نفرشب، حدود ۲۵هزار ظرفیت مردمی با هماهنگی شورای اجتماعی محلات، بیش از ۱۲۰۰ نفر اسکان ویژه بانوان پیش‌بینی شد و در کنار آنها سالن‌های ورزشی و سوله‌های بحران و بوستان غدیر و ظرفیت‌های مردمی در قالب حسینیه‌ها و منازل و... در اختیار مهمانان قرار گرفت.

۱۰۵ ایستگاه صلواتی در مسیر تشییع

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به جانمایی غرفه‌هایی در مسیر تشییع پیکر رئیس‌جمهور برای خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: ۱۰۵ ایستگاه صلواتی در مسیر تشییع پیکر مطهر شهید جمهور جانمایی و به گروه‌های مردمی تحویل داده شد تا موادغذایی و نوشیدنی در اختیار مردم قرار گیرد.

مسیر خدمت، از سیل تا تشییع شهید جمهور

هنوز عرق نیرو‌های خدمات شهری شهرداری برای رفع‌ورجوع مشکلات سیل خشک نشده بود که دوباره نیرو‌های این معاونت با تمام قوا مشغول آماده‌کردن شهر برای استقبال از رئیس‌جمهور شهید شدند. معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به جزئیات اقدامات این معاونت در روز پنجشنبه و روز‌های قبل از آن، گفت: پاکبانان شهرداری برای پاک‌سازی معابر شهری در مسیر مراسم تشییع، با به‌کارگیری شصت دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی خدمات شهری و مدیریت پسماند در سه شیفت فعالیت کردند و همه پرچم‌های الوان از شهر جمع‌آوری و پرچم‌های مشکی جایگزین شد و پرچم‌های کشورمان نیز به حالت نیمه‌برافراشته درآمد.

باز پیرایی کامل فضای سبز مسیر‌های تشییع

مهدی یعقوبی با بیان اینکه فضا‌های سبز همه معابر منتهی به حرم‌مطهررضوی از روز‌های قبل بازپیرایی و رسیدگی شدند، ادامه داد: تعداد زیادی نیروی فضای سبز در محور‌های اصلی و منتهی به حرم‌مطهر، فضای سبز مسیر را بازپیرایی کردند. همچنین سیصد باغبان و کارگر فضای سبز، برای نظافت و رسیدگی به فضای سبز تخریب‌شده در محور‌های منتهی به حرم‌مطهر و مسیر تشییع بلافاصله پس از مراسم شروع به فعالیت کردند و این فعالیت تا ساعاتی پس از پایان مراسم تشییع ادامه داشت و فضا‌های سبز بولوار‌ها و میادین اصلی در مناطق۷ و ۸ و ثامن به‌روز‌رسانی شد.

وی با اشاره به آمادگی همه نیرو‌های خدمات شهری شهر برای تشییع پیکر رئیس‌جمهور، گفت: علاوه بر این، ۳۲۰ نیروی رفع سدمعبر و انضباط شهری نیز برای برقراری نظم و سهولت رفت‌وآمد عزاداران در معابر مستقر شدند.

نظافت کامل بعد از مراسم تشییع

یعقوبی تأکید کرد: بلافاصله پس از پایان مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور، همه معابر این مسیر توسط پاکبانان و خودرو‌های سازمان مپ به‌صورت کامل نظافت شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درباره اقدامات آتش‌نشانی برای ایمن‌سازی مراسم تشییع گفت: در مسیر اصلی یعنی از میدان پرواز تا میدان ۱۵خرداد و حرم‌مطهررضوی، ۲۶محل استقرار در نظر گرفته شد که ۵۰دستگاه خودرو نجات، نردبان جرثقیل، خودرو‌های اطفای حریق موتوری و خودرو‌های لجستیک و ۱۲۰نیروی عملیاتی در این محل‌ها مستقر شدند و ۹ ایستگاه در مسیر تشییع به‌صورت آماده‌باش درآمدند و در مجموع ۵۰۰ نیروی آتش‌نشانی برای این مراسم آماده‌باش بودند.
وی ادامه داد: باتوجه‌به حضور زائران در شهر مشهد، بیش از یک‌میلیون بطری آب معدنی نیز بین مردم توزیع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->