وقتی فیلم‌های اجتماعی شبیه هم می‌شوند | نقدی بر فیلم «نبودنت»؛ ساخته کاوه سجادی‌حسینی آموزش داستان نویسی | رج‌های ناتمام (بخش دوم) ماجرای حاشیه‌های اجرای «ترور» ساعد سهیلی در مشهد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳ کنسرت «ریچارد کلایدرمن» در ایران + فیلم مروری بر کارنامه هنری داریوش فرهنگ به بهانه سالروز تولدش درگذشت غم‌انگیز سلین‌ حسین‌پور، بازیگر هفت‌ساله مهابادی + علت و فیلم معرفی داوران بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت + عکس «شارلیز ترون هم» بازیگر فیلم «آینده» نولان شد صحبت‌های معاون سیما درباره ساخت چند مجموعه تاریخی جدید «علی دهکردی» در جمع بازیگر سریال «مهمان‌کُشی» «هرچی تو بگی»، در راه چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر دنباله «میلیونر زاغه‌نشین» ساخته می‌شود نقد و بررسی کتاب «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین» در کافه‌کتاب آفتاب «حلقه عشاق» به یاد رضا مافی | گزارشی از یک نمایشگاه نقاشی خط در مشهد پیام وزیر ارشاد به هنرمندان پیشکسوت شاعر پادشاه فصل‌ها، پاییز‌های مشهد را دیده بود
سرخط خبرها

نگاهی به بازخورد‌های سریال افعی تهران و نقش‌آفرینی پیمان معادی

  • کد خبر: ۲۳۰۵۰۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
نگاهی به بازخورد‌های سریال افعی تهران و نقش‌آفرینی پیمان معادی
سریال افعی تهران بازخورد خوبی بین سریال‌های خانگی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روز‌ها با دیدن سریال‌ها در شبکه خانگی در حال امیدوار شدن به سریال‌سازی در ایران هستیم. «افعی تهران» یکی از آن سریال‌هایی است که ما را امیدوار می‌کند. به‌کارگیری مناسب هر بازیگر در نقشی مناسب، حضور در لوکیشن‌هایی که عموم مردم به آن احتیاج دارند، اما از وجودش خبر ندارند، گریم خوب، پوسترسازی جذاب برای هر قسمت و از همه مهم‌تر تدوین و ریزه‌کاری‌هایی که باعث می‌شود هر هفته در انتظار قسمت بعد باشیم. با این اوصاف به نظر می‌رسد که «افعی تهران» توقع ما را بالا برده است.

این مطلب سعی دارد ۳ گره این سریال را بررسی کند که اگر باز می‌شد، شاید سریال جذابیت بیشتری پیدا می‌کرد.

گره اول؛ سکانس‌های بیهوده در سریال «افعی تهران»

عموما سریال‌ساز‌ها برای بالا بردن تعداد قسمت‌ها سعی می‌کنند که سکانس‌هایی اضافی‌تر یا گره‌هایی بیشتر به سریال وارد کنند که گاهی داستانی فرعی است که به پیش بردن داستان اصلی کمک می‌کند. اما، در برخی موارد هست که سکانسی می‌تواند نباشد، یا کارگردان می‌تواند به جای آن از سکانسی هوشمندانه‌تر استفاده کند. به‌عنوان مثال در قسمت ۱۲ سریال «افعی تهران» بابک دوست داشتنی را در حال بازی با موبایل می‌بینیم تا سرگشتگی آرمان و فشار‌های وارد شده به او را نشان دهیم، در حالی که به جای این سکانس می‌توانستیم از یک فلاش بک هوشیارانه استفاده کنیم.

گره دوم؛ سردرگمی مخاطب در ابتدای هر اپیزود از سریال «افعی تهران»

از ابتدای سریال «افعی تهران» تا کنون، کارگردان سعی کرده که ما را به ناهنماهنگ بودن انتهای اپیزود پیش و ابتدای اپیزود جدید عادت دهد. اما، از آن‌جایی که سیستم سریال‌سازی این قاعده را برای ما تثبیت کرده و ذهن ما عادت دارد که ابتدای هر قسمت از سریال را در ادامه قسمت پیش ببینیم در سریال «افعی تهران» سر درگم می‌شویم. عموما هیچ یک از قسمت‌ها، شروعی در ادامه قسمت گذشته نداشته که این مساله می‌تواند یک ساختارشکنی درست درمان یا یک گره گیج کننده باشد که به نظر می‌رسد گزینه دوم درست باشد.

گره سوم؛ کلوزآپ‌های فراوان در سریال «افعی تهران»

عموما وقتی بر روی صفحه تلویزیون، ولو تلویزیونی درجه یک، تصاویری به شکل کلوزآپ ببینیم (یعنی قابی که از سرشانه به بالای بازیگر نشان داده شود) حس می‌کنیم که به چشم‌هایمان فشار زیادی می‌آید. البته قاب‌های کلوزآپ کمتر در سینما استفاده می‌شود چراکه جزئیات صورت بازیگر نمایان شده و ممکن است آن احساس مورد نظر منتقل نشود، مگر با یک ستاره و بازیگر درخشان طرف باشیم و پیمان معادی به قدری خوب هست که احساس را از جزئیات صورتش دریافت کنیم، اما حضور بی وفقه کلوز آپ ما را از دیدن آنچه پیرامون بازیگر می‌گذرد بی‌خبر می‌گذارد.

نکته مثبت: حضور کلوزآپ فراوان در سریال «افعی تهران» همانقدر که می‌تواند باعث سرگیجه ما باشد، می‌تواند ما را با حالات روانی آرمان هم نزدیک‌تر کند و اشاره به جامعه‌ای بسته داشته باشد و روح جست‌وجوگر افرادی که می‌خواهند از این قاب بیرون بزنند!

منبع: ۹ صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->