تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان پوتین برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته به کره شمالی می‌رود علت ثبت نام نکردن محمد مخبر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ ستاد مرکزی انتخاباتی سعید جلیلی در مشهد افتتاح شد اولین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد + فیلم (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) هند و آمریکا بر ادامه همکاری‌های استراتژیک تأکید کردند درخواست ولیعهد سعودی برای آتش‌بس و تشکیل کشور فلسطین آمریکا دو فرد و پنج نهاد را در ارتباط با یمن تحریم کرد سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه پیگیری‌ها برای آزادی هر چه زودتر بشیر بی آزار ادامه دارد زخمی شدن ۱۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) رئیس صداوسیما: سه مناظره درباره مسائل اقتصادی است تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن لحظه ورد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صداوسیما برای حضور در اولین مناظره+ فیلم جزئیات جدید از اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی ۱۴۰۳ نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به‌مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد
سرخط خبرها

دبیرکل ناتو: متعهد به اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بر سر اوکراین هستیم

  • کد خبر: ۲۳۰۵۷۷
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
دبیرکل ناتو: متعهد به اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بر سر اوکراین هستیم
دبیرکل ناتو در اظهاراتی تازه صراحتا اعلام کرد این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین و هم‌چنین گسترش سپر دفاع هوایی ناتو به این کشور جنگ‌زده اروپایی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیشتر گفته بود که اعضای این بلوک نظامی غربی باید آزادانه به اوکراین اجازه دهند تا با تسلیحات آنها «به خاک روسیه حمله کند»؛ درخواستی که ظاهرا به مذاق برخی کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا و آلمان خوش نیامد و فورا مخالفت و واکنش منفی خود را نسبت به چنین طرحی نشان دادند.

دبیرکل ناتو طی مصاحبه جدید خود با نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» عنوان کرد: «در حالی که ما حمایت‌هایمان را از اوکراین و دفاع از خودش افزایش می‌دهیم، هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین و یا گسترش سپر دفاع هوایی ناتو به این کشور وجود ندارد.»

او با بیان اینکه «ناتو به طرفی از این درگیری بدل نخواهد شد»، افزود: «ناتو متعهد به اجتناب از درگیری مستقیم با روسیه بر سر اوکراین است و این هدف اصلی است. به‌رغم پیشروی نیرو‌های روسیه، اوکراین همچنان می‌تواند در این نبرد به برتری دست پیدا کند. برای اطمیمنان از این کار، اعضای ناتو باید تسلیحات و مهمات بیشتری به اوکراین ارسال کنند که شامل سامانه‌های دفاع هوایی و تسلیحات دوربرد می‌باشد.»

وضعیت اوکراین در میدان نبرد لحظه به لحظه بدتر می‌شود و نه تنها مقامات این کشور بلکه مقامات برجسته غربی هم به این وضعیت دشوار اذعان می‌کنند. اگرچه ایالات متحده در تلاش است تا محموله‌های تسلیحاتی بیشتری را به کی‌یف ارسال کند، اما کمبود نیرو مساله بغرنج دیگری است که ارتش اوکراین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

از طرفی هم هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند.

همچنین استولتنبرگ در ادامه ادعا کرد که چین با حمایت از روسیه، «جنگ اوکراین را بدتر می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «چین می‌گوید که می‌خواهد روابط خوبی با غرب داشته باشد، اما در عین حال جنگ در اروپا را تشدید می‌کند. شما نمی‌توانید این را به هر دو روش داشته باشید. چین با حمایت از روسیه، جنگ اوکراین را بدتر می‌کند.»

دبیرکل ناتو تاکید کرد که فروش قطعات ماشین‌آلات، میکروالکترونیک و سایر فناوری‌هایی که مسکو برای تولید موشک، تانک و هواپیما برای جنگ اوکراین استفاده می‌کند، با روند «افزایشی» مواجه بوده است.

ینس استولتنبرگ ضمن آنکه از کشور‌های عضو ناتو خواست تا تسلیحات بیشتر به اوکراین ارائه دهند، گفت: «برای پیروزی اوکراین اصلا دیر نیست. ما باید تسلیحات و مهمات بیشتری را به کی‌یف ارسال کنیم. متحدان ما باید فهرست تجهیزات نظامی خود را به‌روز رسانی کنند و تولید مهمات را افزایش دهند.»

او مجددا ادعا کرد: «اگر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) آنچه را که در اوکراین می‌خواهد، به دست بیاورد، دیگر امنیت بادوامی در اروپا باقی نخواهد ماند و جهان به طور کلی ناپایدار خواهد شد. ما باید جلوی روسیه را برای تهاجم بیشتر بگیریم.»

در ادامه استولتنبرگ گفت ناتو ساختار دائمی را در نشست با واشنگتن برای سازماندهی ارسال تسلیحات به اوکراین ایجاد می‌کند.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: «اگر نیرو‌های ناتو مستقیما در درگیری دخالت داشته باشند، اگر به اهداف روسیه در آسمان یا زمین در اوکراین حمله کنند، در شرایطی قرار خواهیم گرفت که دور نگه داشتن ناتو از درگیری بسیار دشوار خواهد بود. آموزش نیرو‌های مسلح اوکراین توسط نیرو‌های ناتو در خاک اوکراین نیز برنامه‌ریزی نشده است.»

او در پاسخ به اطلاعاتی مبنی بر اینکه لهستان و کشور‌های بالتیک ممکن است به اوکراین نیرو بفرستند، گفت: «ناتو نمی‌تواند آسمان اوکراین را ببندد یا نیرو‌های خود را برای جلوگیری از وارد شدن به جنگ با روسیه بفرستد.»

دبیرکل ائتلاف ناتو همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به اوکراین قول یک میلیون گلوله را داده است و «حتی به وعده خود نزدیک هم نشده است.» به گفته او، ناتو قصد دارد در مورد تقویت همکاری با آسیا گفتگو کند، زیرا گفته می‌شود کمک‌های اصلی به فدراسیون روسیه از این منطقه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->