زلزله قم را لرزاند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) هشدار: مراقب پشه آئدس باشید| راه‌های پیشگیری از تب دنگی برخورد جدی پلیس در خصوص توزیع ۷۰ تن گوشت مغولستانی آخرین خبر‌ها از وضعیت زائران ایرانی در گرمای ۵۰ درجه عربستان (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی یک کارگاه تولید مبلمان در جاده کلات (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) «آرامش در شهر» سایه افکند| جمع آوری ۴۶۰ معتاد متجاهر در مشهد یک فوتی در ریزش منزل مسکونی در چناران (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه به‌هم‌ریختگی در پیش‌فروش بلیت قطار‌ها همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی
سرخط خبرها

کلاهبرداری با ترفند ارسال چمدان یک‌میلیون‌دلاری!

  • کد خبر: ۲۳۰۶۰۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کلاهبرداری با ترفند ارسال چمدان یک‌میلیون‌دلاری!
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند ارسال ارثیه یک‌میلیون‌دلاری، ۹۲۰ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود.

سردار  احمد نگهبان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درخصوص دستگیری متهمان اظهار کرد: در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از یک شهروند در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مال‌باخته که خانمی ۲۷ساله است، مشخص شد فردی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیامی با این مضمون که "فردی ایرانی در انگلیس فوت شده و این فرد فرزندی ندارد و وصیت کرده ارثیه یک‌میلیون‌دلاری وی به مردم مستضعف سرزمینش برسد" به مال‌باخته ارسال کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: متهم به کلاهبرداری با ارسال تصاویری از چمدان حاوی یک میلیون دلار و ارسال تعدادی عکس از کیف و کفش‌های برند به عنوان هدیه، اعتماد مال‌باخته را جلب کرده و بابت هزینه‌های ارسال چمدان دلار از دبی به ایران و هزینه‌های ترخیص مرسوله، طی سه مرحله مبلغ ۹۲۰ میلیون ریال درخواست می‌کند که به شماره‌حساب اعلامی فرد کلاهبردار منتقل می‌شود؛ ولی پس از آن، خبری از چمدان یک‌میلیون‌دلاری نمی‌شود و فرد کلاهبردار تماسش را پاسخگو نیست.



نگهبان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های به‌جامانده، حساب مقصد را بلافاصله شناسایی و مسدود کرده و متهم را با نیابت قضایی در یکی از استان‌های غربی کشور ردزنی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به عودت تمامی وجوه کلاهبرداری‌شده به حساب مال‌باخته، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->