زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳) المیادین: هر گونه حمله به بیروت با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» حمله پهپادی مقاومت لبنان به خوابگاه سربازان صهیونیستی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی (۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار بورل درباره جنگ تمام عیار حزب الله و اسرائیل شهادت یک کودک فلسطینی دیگر در غزه بر اثر گرسنگی
سرخط خبرها

نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۰۸۹۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد
نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» با حضور جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای تشکل‌های انقلابی در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعیت جوانان انقلابی مشهد، عصر امروز میزبان جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها و تشکل‌های مشهد بودند تا پیرامون شرایط موجود و بایدها و نبایدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در ۸ تیرماه، تبادل نظر کنند.

در ابتدای این نشست که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، «سعید اصغریان» دبیر جمعیت جوانان انقلابی مشهد با اشاره به این که اعضای جمعیت را دغدغه‌مندان انقلابی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بنا بر آن داریم تا در انتخابات پیش رو نیز فرد اصلح را برای مدیریت اجرایی کشور انتخاب کنیم.

شهید رئیسی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد

در ادامه، «رسول نوروزی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی با ارائه تحلیلی از شرایط موجود کشور خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی محصول کنشگری جوان مومن انقلابی حامل اصول اساسی انقلاب اسلامی بود که این اندیشه را بازتولید کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم مسیر گام دوم انقلاب پیش برود نباید این مسیر را از دست بدهیم و مسیر باید ادامه پیدا کند.

نوروزی با اشاره به این که شهید رئیسی و الگوی مدیریت او در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، گفت: البته این بستگی دارد به این که جوان مومن انقلابی چگونه از این الگو استفاده کند. ما باید این کلیشه و استاندارد را برای انقلاب اسلامی حفظ کنیم و دولت آینده را به نقطه صلاح برسانیم

وی تاکید کرد: هر کس ادعای ریاست‌جمهوری بعد از شهید رئیسی را دارد، باید نسبت خودش را با شاخص های او مشخص کند.

در تبیین دستاوردهای دولت ضعیف عمل کردیم

دیگر سخنران این نشست، «امیر قربانی‌پور» معاون توسعه سرمایه انسانی فرمانداری مشهد بود که به برخی از موفقیت‌های دولت شهید رئیسی پرداخت و گفت: آمار گویای موفقیت دولت گذشته است و توانستیم ثابت کنیم دنیا به چند کشور خاص محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به این که طی ۳ سال گذشته تفاوت زیادی در بدنه دولت اتفاق نیفتاد افزود: توفیقات این دولت با عنایت به این موضوع و با وجود برخی از افرادی که حتی با دولت شهید رئیسی همسو هم نبودند به دست آمد.

قربانی‌پور با بیان این که به عنوان بخشی از بدنه همین دولت، در تبیین دستاوردهای دولت ضعیف عمل کردیم، خاطرنشان کرد: حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی هدیه الهی بود و دولت انقلابی را ماندگار کرد و مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهان او نیز رای مجدد به شعارهای انقلاب بود.

وی افزود: شهادت آیت‌الله رئیسی برکت و فرصتی را برای انقلاب ایجاد کرد و امروز، ما جوانان انقلابی باید این موضوع را تبیین کنیم.

در دولت شهید رئیسی، جایگاه ولایت فقیه در فرآیند مدیریتی کشور تثبیت شد

«مصطفی باقرزاده» فعال و کنش‌گر سیاسی نیز در این نشست با تاکید بر نقش دانشگاه در تعیین سرنوشت کشور گفت: شرایط زمانه و منطقه به گونه ای است که جریان مقاومت و جریان مقابل مقاومت فرصت اشتباه ندارد.

وی افزود: با تمام تلاش‌های ۳ سال گذشته و سابقه جمهوری اسلامی، ایران خود را در بلوک قدرت جهانی مشخص کرده است.

باقرزاده با اشاره به برخی توفیقات دولت سیزدهم در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی بدون نگاه به غرب، عضوگ شانگهای شد و موازنه قدرت را در منطقه به هم زد. همچنین این دولت، الگوی جدیدی در شکستن تحریم‌ها ایجاد کرد.

وی با بیان این که دولت آیت‌الله رئیسی دولت گذار بود، افزود: عبور از مولفه های گذشته و کادرسازی در این دولت شکل گرفت. در دولت شهید رئیسی، جایگاه ولایت فقیه در فرآیند مدیریتی کشور تثبیت شد و این، مهمترین مولفه دولت بود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: با فاصله کمتر از ۱۰ روز از شهادت رئیس‌جمهور، سطح ثبات و اقتدار کشور همچنان به گونه‌ای بود که آغاز به کار مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در همین مدت زمان شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات پیش رو گفت: اگر بخواهیم در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات فعالیت کنیم، باید به سرفصل هایی بپردازیم که فرصت ها و تهدیدها در کنار هم پرداخته شده باشد و دولتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی تشکیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->